تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399 - 13:32
کد خبر : 4472

ماجرای آن ۲۲ میلیون و این ۱۷میلیارد دلار

ماجرای آن ۲۲ میلیون و این ۱۷میلیارد دلار

چند روز قبل از اولین سالگرد سردار سلیمانی، اظهارات «محمود الزهار» از رهبران حماس که گفته برای تامین هزینه‌های دولت فلسطین در غزه ۲۲ میلیون دلار پول نقد در سال ۲۰۰۶ از فرمانده سپاه قدس تحویل گرفته خبرساز شد.   با گذشت چند روز، اینک سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران می‌گوید ایران طی

چند روز قبل از اولین سالگرد سردار سلیمانی، اظهارات «محمود الزهار» از رهبران حماس که گفته برای تامین هزینه‌های دولت فلسطین در غزه ۲۲ میلیون دلار پول نقد در سال ۲۰۰۶ از فرمانده سپاه قدس تحویل گرفته خبرساز شد.

 

با گذشت چند روز، اینک سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران می‌گوید ایران طی ۳۰ سال گذشته ۱۷ میلیارد دلار در منطقه خرج امور فرهنگی، دفاعی و دیپلماتیک کرده و این رقم در برابر هزینه هفت‌هزار میلیارد دلاری آمریکا ناچیز است.

 

پیش از این و در اردیبهشت‌ماه، «حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفته بود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید این پول را از سوریه پس بگیریم.

 

به گزارش ایران مامن، در برابر پرسش‌ها و انتقاداتی که به این مخارج صورت گرفته، رسانه‌های اصولگرا ضمن اشاره به ضرورت‌های حفظ عمق استراتژیک و ایجاد خطوط دفاعی و امنیتی ورای مرزهای ایران، مطالب گوناگونی را منتشر ساخته‌اند از جمله رسالت نوشته است: اولا توجه کنیم بخشی کمی از این پول ماهیت مردمی دارد. آمار کمک‌های مردمی در روز قدس و ماه رمضان و غیره را خودتان در آمار کمیته امداد سرچ کنید. البته بخش مهم دیگر بودجه دفاعی است که در اختیار دولت و رهبری است. حالا چرا با چمدان؟ چون تحت وحشیانه‌ترین تحریم‌ها قرار داریم. و اما؛ هدف اصلی روایت اهریمنی را فراموش نکنید. شکاف اجتماعی در پایگاه ۸۰ میلیونی سردار. هرچند دست‌وپا می‌زنند؛ مقابل خروش و شورش فطرت اجتماعی بازهم ذلیل خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

jzhdgudmcs یکشنبه , ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات