تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399 - 12:38
کد خبر : 4576

سیزده روز فرصت برای آشوب تازه

سیزده روز فرصت برای آشوب تازه

همزمان با تایید رسمی ریاست جمهوری «جو بایدن» در کنگره آمریکا، رسانه‌ها از خروج «دونالد ترامپ» از واشنگتن خبر می‌دهند.   به نوشته «فاکس نیوز»، ترامپ به فرودگاه نظامی ایالت تگزاس رفته و معلوم نیست تا بیستم ژانویه و موعد تحویل قدرت چه در سر دارد.   به گزارش ایران مامن، وقایع دیروز نشان داد

همزمان با تایید رسمی ریاست جمهوری «جو بایدن» در کنگره آمریکا، رسانه‌ها از خروج «دونالد ترامپ» از واشنگتن خبر می‌دهند.

 

به نوشته «فاکس نیوز»، ترامپ به فرودگاه نظامی ایالت تگزاس رفته و معلوم نیست تا بیستم ژانویه و موعد تحویل قدرت چه در سر دارد.

 

به گزارش ایران مامن، وقایع دیروز نشان داد که ترامپ امکان زیادی برای برهم زدن بازی در آمریکا ندارد و این خیلی‌ها را نگران کرده که نکند ماجراجویی او، اوضاع را در مناطقی مثل خلیج فارس به هم بریزد.

البته اشتباهات ترامپ در داخل چنان دست و پای او را بسته که بسیاری می‌گویند در عمل امکان چندانی برای ماجراجویی او نمانده است.

 

در شرایطی که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سنا و حامیان سرسختی چون «لیندسی گراهام» علنا راه خود را از ترامپ جدا کرده‌اند، رسانه‌ها مکررا از کناره‌گیری مقامات کاخ سفید خبر می‌دهند.

 

تابوشکنی آشکار ترامپ و نقض قواعد دموکراسی سبب شده حتی شبکه‌های اجتماعی چون توئیتر و فیسبوک که زمانی عصای دست رئیس‌جمهوری جنجالی بودند او را محدود کنند و بدتر از همه این خبرها برای رئیس‌جمهوری، کلید خوردن رسمی استیضاح و برکناری او خواهد بود که از حد حدس و گمان فراتر رفته است.

 

در زمره طرفداران برکناری ترامپ به جز دموکرات‌ها و مقامات قضایی، نام‌هایی از همراهان سابق و لاحق رئیس‌جمهوری و اعضای دولت او به چشم می‌خورد که خواستارِ راندن ترامپ از قدرت با استناد به ماده ۲۵ اصلاحی قانون اساسی طی دو هفته مانده به پایان ریاست جمهوری وی شده‌اند و این احتمال مطرح است که تا زمان تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به بایدن و در فضای حکومت نظامی، پنس مسئولیت‌های ترامپ را برعهده بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات