تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 - 19:09
کد خبر : 4601

ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی چرا ممنوع شد؟

ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی چرا ممنوع شد؟

پس از سخنرانی روز جمعه ۱۹ دی‌ماه رهبر انقلاب و اعلام ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا، بلافاصله سخنگوی جمعیت هلال احمر از منتفی شدن ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن شرکت آمریکایی فایزر خبر داد. هلال احمر هشتم دی‌ماه اعلام کرده بود واکسن‌ها را به عنوان محموله اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور وارد

پس از سخنرانی روز جمعه ۱۹ دی‌ماه رهبر انقلاب و اعلام ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا، بلافاصله سخنگوی جمعیت هلال احمر از منتفی شدن ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن شرکت آمریکایی فایزر خبر داد.

هلال احمر هشتم دی‌ماه اعلام کرده بود واکسن‌ها را به عنوان محموله اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور وارد می‌کند.

 

به گزارش ایران مامن، این اعلام ممنوعیت واکنش‌های زیادی به دنبال داشته و گمانه‌زنی‌های گوناگونی در این باره صورت گرفته است.

 

شنیده می‌شود کره جنوبی با درخواست ایران برای خرید تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد از محل ۷ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه‌شده در بانک‌های کره جنوبی موافقت کرده و قرار است ۱۰میلیون دلار به خرید واکسن کووید۱۹ اختصاص یابد.

 

البته گروهی با نگاهی سیاسی به ماجرا گفته‌اند این تصمیم با مساله FATF مرتبط بوده و قرار است آب پاکی روی دست طرفداران الحاق به FATF ریخته شود.

 

در نقطه مقابل، برخی مدعی شده‌اند ممنوعیت مذکور می‌تواند نشانه‌ای از فروکاستن تقابل ایران و غرب به موضوعات غیرسیاسی باشد و وضعیتی متفاوت در مناسبات سیاسی پدید آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات