تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 15:22
کد خبر : 4608

۴ رنگ کرونا و ۴ فاز واکسیناسیون در کشور

۴ رنگ کرونا و ۴ فاز واکسیناسیون در کشور

رییس جمهوری امروز از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز دولت، شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن ۲ در صدهزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.   به گفته روحانی، طی آذرماه۸۰

رییس جمهوری امروز از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز دولت، شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن ۲ در صدهزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.

 

به گفته روحانی، طی آذرماه۸۰ درصد بستری‌ها و ۷۰ درصد فوتی‌ها کاهش یافته است.

 

رئیس جمهوری یک روز بعد از اعلام ممنوعیت ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی کرونا اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در داخل هرچه سریعتر واکسن را به نتیجه برسانیم که البته اقدامات خوبی انجام گرفته است. در خارج هم با وجود همه محدودیت‌ها و همه مشکلات دنبال این هستیم که بتوانیم واکسن مطمئنی را خریداری و وارد کشور کنیم.

 

وی افزود: برای ساخت یا خرید واکسن هر ارزی و هر ریالی نیاز باشد، بلافاصله به هر قیمتی تأمین خواهیم کرد.

 

روحانی به سندی با چهار فاز برای واکسیناسیون مردم اشاره کرد و گفت: در فاز اول واکسیناسیون برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود که متشکل از کادر درمان و افراد پرخطر هستند که در سرای سالمندان بوده یا جزو معلولین و جانبازان هستند.

 

در فاز دوم حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت که سن آنها بالا است و یا بیماری زمینه‌ای دارند و یا هر دو در اولویت خواهند بود و  فاز سوم و چهارم حدود ۱۹ میلیون نفر را در بر می‌گیرد و امیدواریم امسال و سال آینده این کار انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات