تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 23:53
کد خبر : 4629

«شرق»، بناپارتیسم و حاتم‌بخشی اصلاح‌طلبان

«شرق»، بناپارتیسم و حاتم‌بخشی اصلاح‌طلبان

روزنامه «شرق» در سرمقاله روز شنبه بیستم دی ماه خود با اشاره به تنگناهای نهاد دولت و جریان اصلاحات نوشت: اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید تا این بار چهره‌ نظامی بر صدر بنشیند و آزمون سیاسی‌اش را پس بدهد.   این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته روی کار آمدن یک چهره نظامی الزاما به وضعیت «بناپارتیسم» با خصائصی چون

روزنامه «شرق» در سرمقاله روز شنبه بیستم دی ماه خود با اشاره به تنگناهای نهاد دولت و جریان اصلاحات نوشت: اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید تا این بار چهره‌ نظامی بر صدر بنشیند و آزمون سیاسی‌اش را پس بدهد.

 

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته روی کار آمدن یک چهره نظامی الزاما به وضعیت «بناپارتیسم» با خصائصی چون توسعه‌گرایی و تجربیاتی مثل دوره رضاشاه و آتاتورک منتهی نمی‎شود.

 

نکته مهمی که در این پیوند به چشم می‌آید این است که اصلاح‌طلب یا هر جریان دیگری در چه جایگاهی است که سال‌ها حیات ۸۰ میلیون نفر را دستمایه یک آزمون سیاسی بداند، یک نظامی بیاید، شکست بخورد و بعد از آن زمینه برای قدرت یافتن این جریان فراهم شود.

اصلاح طلبان

به گزارش ایران مامن، تشریح واقعیات پیش روی اصلاح‌طلبان به گونه‌ای است که نیازی به تئوری‌های پیچیده ندارد هرچند «محمدرضا تاجیک» تئوریسن اصلاح‌طلبان در تازه ترین نوشته خود گفته این جریان برای تولد دوباره باید دچار یک «انقلاب» شود به «نااندیشیده‌»های خود بیاندیشد.

 

در بیانی ساده‌تر اما «علی مطهری» گفته اصلاحاتی‌ها جز همپیمانی با اصولگرایان معتدل برای اجماع روی چهره‌ای مثل علی لاریجانی چاره‌ای ندارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات