تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 0:01
کد خبر : 4688

گذشت رهبری از یک منتقد و مواضع دو مرجع تقلید درباره خاتمی

گذشت رهبری از یک منتقد و مواضع دو مرجع تقلید درباره خاتمی

دوشنبه ۲۲ دى ۱۳۷۶/ ۱۳ رمضان ۱۴۱۸ / ۱۲ ژانویه ۱۹۹۸ تا ساعت هفت و نیم گزارش‌ها را خواندم. در روزنامه‌هاى امروز، به ‏خصوص در روزنامه‌هاى کیهان، رسالت، قدس و جمهورى ‏اسلامى، انتقادات شدیدى به آقاى خاتمى به خاطر مصاحبه با سی ‏ان‏ ان شده است. روزنامه‌هاى چپ هم حمایت کرده‌اند. رسانه‌هاى غربى هم عموماً

دوشنبه ۲۲ دى ۱۳۷۶/ ۱۳ رمضان ۱۴۱۸ / ۱۲ ژانویه ۱۹۹۸

تا ساعت هفت و نیم گزارش‌ها را خواندم. در روزنامه‌هاى امروز، به ‏خصوص در روزنامه‌هاى کیهان، رسالت، قدس و جمهورى ‏اسلامى، انتقادات شدیدى به آقاى خاتمى به خاطر مصاحبه با سی ‏ان‏ ان شده است. روزنامه‌هاى چپ هم حمایت کرده‌اند. رسانه‌هاى غربى هم عموماً به نفع آقاى خاتمى ‏کار مى‌کنند. مقامات آمریکایى هم دوپهلو صحبت و از موضع بى ‏نیازى برخورد مى‌کنند.

 

سه‌شنبه ۲۳ دى ۱۳۷۶

آقاى معلمى، نماینده جویبار آمد. گفت، سال گذشته من در جواب سئوال ایشان، براى آینده کشور پس از اداره مسئولیت خودم نگران نیستم، ولى امروز به شدت احساس مشکل و کجروى مى‌شود. گفتم، فعلاً کمى جاى نگرانى هست، ولى امید است حل شود.

آقاى حمید‌زاده، نماینده سابق مجلس که توسط دادگاه ویژه روحانیت، بازداشت و خلع لباس شده در سال‌هایی که من در مجلس بودم، تظلم و استمداد براى تجدید حیثیت مى‌نمود. از رفتار تند اطلاعات با ایشان گله شدید دارد و براى فعال شدن استمداد کرد. گفت، علت اصلى تعقیب ایشان، سخنرانى او در زرند کرمان، بعد از عتاب امام به آیت‌الله خامنه‌اى در زمان ریاست ‏جمهورى ایشان بود؛ بعداً رهبرى از ایشان گذشته‌اند.

اخوى محمد معاون اجرایی رییس‏ جمهور آمد. وضع دولت و مشکلات و اختلاف نظرى که بعد از مصاحبه آقاى خاتمى پیش ‏آمده را گفت و در مورد حمایت از آقاى خاتمى در مقابل اهانت‌ها و انتقادات مشورت کرد. گفت، بین اعضای کارگزاران، در این جهت توافق نیست. از مشکل کمبود بودجه گفت و مشکل دانشگاه‌ها که دکتر معین وزیر فرهنگ و آموزش عالی هم پس از یأس از به‏ دست ‏آوردن حمایت اعتبارى بیشتر، گفته است‏ که استعفا خواهد داد.

در روزنامه‌هاى امروز هم انتقادات علیه رییس‏ جمهور و دفاع و حمایت‌ها ادامه یافته و پاى علما هم به میان آمده است؛ آقاى استادى، مدیر حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین، در مخالفت و آقاى حسین نورى همدانی در موافقت. دیشب و امروز برف سنگینى باریده‏ که در اکثر نقاط کشور، هنوز هم ادامه دارد. دولت آمریکا هم موضع سخت‌ترى در مورد ایران‏ گرفته است.

 

چهارشنبه ۲۴ دى ۱۳۷۶

آقاى عبدالله رضایى، رییس یکى از شعبه‌هاى دیوان عالى کشور آمد. از هم دوره‌اى‌هاى زمان تحصیل طلبگى و اهل دلیجان است. در آن زمان، بر سر نزاعى که آقاى الهى با آقاى ربانى املشى داشت، دوستى‌مان آسیب دیده؛ آقاى ربانى را شبانه در مسیر منزل کتک زده بودند. مقدارى راجع به سوابق و وضع کار و زندگی‌‏اش صحبت‎کردیم. بعد از انقلاب، یکدیگر را ندیده بودیم. پسرش را به خاطر پرونده‌اى محکوم‏ کرده‌اند. معتقد است، به خاطر درگیرى که با دادستان دادگاه ویژه روحانیت داشته، برخلاف حق محکوم شده است؛ استمداد کرد. با آقاى شیخ یوسف صانعى، خیلى رفیق است. او هم کمکى نکرده است.

آقاى امیر تهرانى، معاون جدید پارلمانی وزارت اطلاعات، براى تحویل بولتن‌هاى ویژه آمد. از نحوه کار آقاى فلاحیان انتقاد کرد و مواردی از تهمت‌های مربوط به برادران و فامیل و دامادش را گفت که در حد ادعاست و سرگذشت کار و عملکرد خودش را توضیح داد. راجع به وضع جارى و سیاست‌هاى‏ کلى، نظر خواست.

آقاى ناطق نوری، رییس مجلس گفت، امروز در مجلس از نمایندگان، براى حمایت و تأیید مصاحبه امضا جمع مى‌کرده‌اند که گویا متوقف شده است. افطار میهمان من بودند.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صبوری چهارشنبه , ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۵۹

متاسفانه آقای هاشمی به صورت بسیار ملایم تاریخ را تحریف میکند
مثلا در ماجرای حمیدزاده که من از نزدیک پر جریان بودم میخواهد مساله را به اختلاف آقای خامنه ای با او برگرداند و این در حالی است که جرم حمیدزاده فساد اخلاقی بود

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات