تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 23:01
کد خبر : 4739

امام فقط یک همسر داشت

امام فقط یک همسر داشت

می پرسم: در زمانی که فشار دستگاه طاغوتی بر امام بی نهایت بود آیا شما هم تحت فشار قرار می گرفتید یا محدودیت هایی برایتان ایجاد می شد؟ می فرمایند: برای من خیر. از جهت دولت عراق هم برای من محدودیتی نبود ولی دوری از هموطنان و منسوبین دور و نزدیک و آب و هوای

می پرسم: در زمانی که فشار دستگاه طاغوتی بر امام بی نهایت بود آیا شما هم تحت فشار قرار می گرفتید یا محدودیت هایی برایتان ایجاد می شد؟

می فرمایند: برای من خیر. از جهت دولت عراق هم برای من محدودیتی نبود ولی دوری از هموطنان و منسوبین دور و نزدیک و آب و هوای بسیار گرم و ناراحت کننده با تحمل می گذشت.

 

می پرسم : به نظر شما ایران در این سالها که نبودید تغییرات زیادی کرده؟

با لبخندی پرمعنا و هوشیارانه می گویند: البته اولین تغییر، تغییر رژیم و پیاده شدن احکام اسلام و رانده شدن عمال طاغوت و برطرف شدن سایر مفاسد است و بوجود آمدن حکومت اسلامی. اگر از لحاظ شهریت می پرسید می گویم بله تهران و قم آبادتر شده اند.

 

می پرسم: این روزها جنجال فراوانی در مورد حجاب به راه افتاده نظر جنابعالی در این مورد چیست؟

می فرمایند: من معتقدم حجاب اسلامی برای زن مسلمان لازمست زیرا موجب حفظ عفت، شرافت و شخصیت زن می شود.

 

می پرسم: مقام زن در جمهوری اسلامی چه خواهد بود؟

می گویند: زن در اسلام مقام محترم و والایی دارد بطوری که حتی اگر نخواهد بچه اش را شیر دهد مرد حق وادار کردن او به این کار را ندارد. در امور دیگر هم سفارش زن در اسلام زیاد شده. زن در جمهوری اسلامی هم نقشی می تواند داشته باشد و هر شغلی را که مطابق ذوق و استعداد او است پیشه کند و نفعش مال خودش است. ولی خانمها باید سعی کنند مشاغلی انتخاب نکنند که مواجه با معاصی گردند.

 

می پرسم: آیا در رفراندوم رای خواهید داد؟

می گویند: بله.

 

می پرسم: آیا به جمهوری اسلامی رای خواهید داد؟

با قاطعیت می فرمایند: بله؛ حتما.

 

می پرسم: نظرتان درباره خصوصیات اخلاقی امام چیست؟

با حالتی رضایتمندانه می گویند: امام اخلاقا مرد شریف و مهربانی است. راجع به کارهای شخصی خودم هیچ دخالت نمی کند و برای آسایش روحی و جسمی من خیلی مفیدند و بمن احترام می گذارند.

 

سوال می کنم و می گویم: اگر مایل هستید می توانید به این سوالم پاسخ ندهید.‌ آیا امام غیر از شما همسر دیگری داشته یا دارند؟

با خنده ای در نهایت صداقت می گویند: من اولین و آخرین همسر ایشان بوده و هستم. در پاریس که بودم شنیدم یکی از روزنامه های خارجی نوشته امام همسر دیگری داشته که فرزند شهیدمان از او بوده‌. نخیر من تنها زن ایشان بوده و هستم.

 

بخش ششم:

نظرات و تذکرات همسر امام در اعلامیه‌ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات