تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 22:24
کد خبر : 4821

ظریف و زدوخورد دیپلماتیک با اروپایی‌ها پیش از سفر به مسکو

ظریف و زدوخورد دیپلماتیک با اروپایی‌ها پیش از سفر به مسکو

یکی دو روز بعد از اعلان سفر قریب‌الوقوع محمدجواد ظریف به روسیه، جدال دیپلماتیک وی و اروپایی‌ها شدت یافته‌است.   وی در جواب وزیر امور خارجه فرانسه که خواستار گنجاندن برنامه موشکی ایران در مذاکرات احتمالی با غرب شده، توئیت کرد: همکار گرامی شما دوره کاریت در کابینه را با فروش تسلیحات به جنایتکاران جنگی

یکی دو روز بعد از اعلان سفر قریب‌الوقوع محمدجواد ظریف به روسیه، جدال دیپلماتیک وی و اروپایی‌ها شدت یافته‌است.

 

وی در جواب وزیر امور خارجه فرانسه که خواستار گنجاندن برنامه موشکی ایران در مذاکرات احتمالی با غرب شده، توئیت کرد: همکار گرامی شما دوره کاریت در کابینه را با فروش تسلیحات به جنایتکاران جنگی سعودی شروع کردی. از گفتن حرف‌های بیخود درباره ایران دست بردار. این شما هستید که منطقه ما را ناامن می‌کنید.

 

ظریف در توئیت دیگری نوشت: رهبران سه کشور اروپایی هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند. ابتکار عقیم مکرون یا بدهی‌هایی که انگلیس از پرداخت آن سرباز زد را به یاد می‌آورید؟ برجام تنها به خاطر ایران است که هنوز پابرجا است نه به خاطر سه کشور اروپایی.

به گزارش ایران مامن، در مقابل، اروپایی‌ها ایران را مسئول این وضعیت می‌دانند. از جمله وزارت خارجه آلمان اعلام کرده سازوکار اینستکس که ۲سال پیش با هدف ایجاد ارتباط اقتصادی بین ایران و اروپا راه‌اندازی شد ناکام مانده و مسئول آن هم ایران بوده چون با معاملات موافقت نکرده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات