تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 23:21
کد خبر : 5008

نارضایتی رهبری از مدیرعامل وقت ایرنا و برنامه خاتمی برای خبرگزاری

نارضایتی رهبری از مدیرعامل وقت ایرنا و برنامه خاتمی برای خبرگزاری

یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۷۶ /   ۲۶ رمضان  ۱۴۱۸ / ۲۵ ژانویه ۱۹۹۸   دکتر هاشمى گلپایگانی وزیر سابق علوم آمد. از مشکلات کشور در دولت فعلى و برخوردهاى خطى وزیر علوم جدید دکتر معین و از انفعالى شدن نمایندگان دفتر رهبرى در دانشگاه‌ها گفت. با جمعى از همفکرهایشان، براى اقدامات اصلاحى، جمعى تشکیل داده‌اند. یک

یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۷۶ /   ۲۶ رمضان  ۱۴۱۸ / ۲۵ ژانویه ۱۹۹۸

 

دکتر هاشمى گلپایگانی وزیر سابق علوم آمد. از مشکلات کشور در دولت فعلى و برخوردهاى خطى وزیر علوم جدید دکتر معین و از انفعالى شدن نمایندگان دفتر رهبرى در دانشگاه‌ها گفت. با جمعى از همفکرهایشان، براى اقدامات اصلاحى، جمعى تشکیل داده‌اند. یک خودنویس پارکر هدیه آورد. یک شیشه عطر به او هدیه دادم.

 

آقاى اخوان، متولى امامزاده داود آمد. از سازمان اوقاف شکایت دارد که درآمدهاى نذورات امامزاده را صرف توسعه خودش نمى‌کند. منتظر است، من به آنجا بروم و کمک‏ کنم.

 

آقاى فریدون وردى‌نژاد آمد. گفت قرار بوده از مسئولیت ایرنا منتقل شود، فعلاً پس از ملاقات با آقاى خاتمى رییس‏ جمهور متوقف شده است، ولى اطمینان ندارد که می‌ماند. گفت بهتر است فائزه براى شروع کار روزنامه زن عجله نکند؛ به خاطر مشکلات‏ کار که از عهده او ساخته نیست و ممکن است، شکست بخورد. گفت آقاى خاتمى درصدد است که خبرگزارى را از وزارت ارشاد به نهاد ریاست ‏جمهورى منتقل ‏کند.

 

افطار میهمان رهبرى بودم. درباره سفر مکه صحبت‏ کردیم. ایشان هم مثل من معتقد است بهتر است سفر زیارتى باشد تا سیاسى. درباره مصاحبه آقاى خاتمى و نقاط قوت و ضعف و نیز راجع به خبرگزارى جمهورى اسلامى و دادگاه ویژه روحانیت صحبت‏ شد. ایشان از عملکرد آقاى فریدون وردى‏ نژاد مدیرعامل ایرنا و مدیرمسئول روزنامه ایران در خبرگزارى و روزنامه ایران راضى نیست، ولی مایل نیست ‏که از نیروهاى چپ تندرو جایگزین شوند و با اصل تغییر مخالفتى ندارند؛ نظیر وضع آقاى تسخیرى در سازمان ارتباطات خارجى.

آیت‌الله خامنه‌اى گفتند در ملاقات با آقاى خاتمى بعد از مصاحبه، به ایشان گفته‌اند که مصاحبه نکات مثبت و منفى داشته که منفى‌ها را باید جبران‏ کرد؛ بعضى را من و بعضى‌ها را خودتان جبران ‏کنید که در صحبت نماز جمعه، بخشى‏ را جبران‏ کردند و بخشى ‏را خود آقاى خاتمى در سخنرانى مرقد امام خمینی و نیز از خطبه‌هاى جمعه من ستایش‏ کردند.

 

 

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۷۶ 

 

عصر به دفترم رفتم. در شمیران برف مى‌بارید و در جنوب تهران، خبرى از بارندگى نبود.

در گزارش‌ها، مجدداً تهدید به حمله نظامى آمریکا علیه عراق و رسوایى جنسى رییس‏ جمهور آمریکا مطرح است.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات