تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 - 18:41
کد خبر : 5058

دیدگاه‌هایی درباره رئیس جدید بورس

دیدگاه‌هایی درباره رئیس جدید بورس

شورای عالی بورس سه‌شنبه هفتم بهمن «محمدعلی دهقان دهنوی» را به ریاست سازمان بورس انتخاب کرد.   معاون وزیر اقتصاد، کارنامه و تخصص بانکی و سابقه عضویت هیأت‌مدیره بانک مسکن را دارد.   گفته می‌شود همین سابقه بانکی باعث هشدار برخی نمایندگان شده که دهنوی بورسی نیست و از پسِ جانشینی «حسن قالیباف اصل» بر

شورای عالی بورس سه‌شنبه هفتم بهمن «محمدعلی دهقان دهنوی» را به ریاست سازمان بورس انتخاب کرد.

 

معاون وزیر اقتصاد، کارنامه و تخصص بانکی و سابقه عضویت هیأت‌مدیره بانک مسکن را دارد.

 

گفته می‌شود همین سابقه بانکی باعث هشدار برخی نمایندگان شده که دهنوی بورسی نیست و از پسِ جانشینی «حسن قالیباف اصل» بر نمی‌آید.

 

برخی ناظران می‌گویند یک رقابت چندجانبه و پیچیده بر سر بورس وجود دارد. از این منظر، اصولگرایان و مخالفان دولت تلاش کردند تا یکی از چهره‌های اقتصادی خود را در راس بورس بنشانند و با بالا بردن شاخص بازار سرمایه برای خود کارنامه‌ای انتخاباتی ایجاد کنند.

 

دیدگاه دیگر اینکه تا تکلیف رفع تحریم‌ها و سرنوشت برجام و FATF روشن نشود شاید تلاش‌های مدیران بورس ثمره چندانی ندهد، ضمن اینکه ایجاد تحولات مثبت در بازار سرمایه بدون همراهی مجلس ممکن نیست.

 

دیدگاه دیگر ناظر بر ضرورت حفظ استقلال بورس و مداخله نکردن دیگر نهادها در بازار سرمایه است و تا این مداخلات ادامه داشته باشد از رئیس بورس کار چندانی ساخته نیست.

 

مجموع این شرایط باعث شده تا برخی این ایده را مطرح سازند که پذیرش مدیریت بورس در این مقطع یا نیازمند جسارت و توانمندی فوق‌العاده است یا ماجراجویی بی‌نتیجه.

 

با این حال چیزی که قابل انکار نیست اینکه دهنوی در حوزه بانکی مدیر قابلی نشان داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات