تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 22:49
کد خبر : 5130

اسرائیل و تهدید حمله به عراق

اسرائیل و تهدید حمله به عراق

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۷۶ /۳۰ رمضان ۱۴۱۸ /۲۹ ژانویه ۱۹۹۸ براساس تقویم‌ها، آماده روزه گرفتن برای امروز بودیم، ولى با رؤیت هلال دیشب، امروز عید فطر شد. معمولاً هر سال‏ که تقویم‌ها، ماه رمضان را سى روز مى‌گیرند، این چنین پیش مى‌آید و با اینکه متخصصان ‏فن قبول نمى‌کنند که ماه قابل رؤیت باشد، ولى

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۷۶ /۳۰ رمضان ۱۴۱۸ /۲۹ ژانویه ۱۹۹۸

براساس تقویم‌ها، آماده روزه گرفتن برای امروز بودیم، ولى با رؤیت هلال دیشب، امروز عید فطر شد. معمولاً هر سال‏ که تقویم‌ها، ماه رمضان را سى روز مى‌گیرند، این چنین پیش مى‌آید و با اینکه متخصصان ‏فن قبول نمى‌کنند که ماه قابل رؤیت باشد، ولى شهادت‌های مکرر در بلاد متعدد، متخصصان را رها مى‌کنند.

عفت براى نماز عید به مصلاى تهران رفت. من، نماز عید را در خانه خواندم و برنامه نماز عید را از تلویزیون دیدم. آیت‌الله خامنه‌اى، در هنگام قرائت سوره شمس، کلمه‌ای را قرائت نکردند و لابد انعکاس خواهد داشت؛ بعداً در دفتر ایشان، آقاى ناطق ‏نورى ‏که در صف اول نماز بوده گفت، با صداى بلند با قرائت (فدمدم علیهم ربهم بذنیهم)، خواسته ایشان را متوجه کند، ولى ایشان متوجه نشده‌اند. قرار شد به صداوسیما بگویند، به نحوى اصلاح کنند.

به دفتر آیت‌الله خامنه‌اى، براى مراسم تبریک عید رفتم. آقاى خاتمى تبریک گفت و آیت‌الله خامنه‌اى صحبت‏ کوتاهى‏ کردند؛ مجموع دو صحبت، فقط یک ربع ساعت شد. امروز آیت‌الله خامنه‌اى، خطبه‌ها را هم خیلى‏ مختصر خواندند و چه عجیب!!؟

ناهار به خانه آمدم. بچه‌ها نبودند. فقط با عفت بودیم. عصر، فائزه و بچه‌هایش آمدند. مقدارى از برنامه کارگزاران، براى انتخابات میان‏دوره ای مجلس گفت. دکتر حمید لاهوتى هم برنامه کارخانه‌ای را که در سیرجان دارند، توضیح داد؛ ۱۰ درصد، سهم دارد. کیسه‌‌هاى نایلونى و اسفنج، از مواد داخلى تولید مى‌کند. کارخانه دوم را بای‌بک کرده‌اندکه بخشى از محصول را مى‌دهند.

در گزارش‌ها، از احتمال حمله آمریکا به عراق و حمله شیمیایى یا میکروبى عراق به اسراییل و تهدید اسراییل‏ که با بمب ‏اتمى و نیتروژنی، جواب عراق را خواهد داد، مورد توجه است.

 

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۷۶

در گزارش‌ها، اظهارات کلینتون، رییس‏ جمهور آمریکا، در خصوص تمایل به مبادلات فرهنگى با ایران مورد توجه است؛ جواب مساعد اظهارات آقاى خاتمى و نیز مقدمه‏ چینى براى حمله به عراق به منظور امیدوار کردن ایران تلقى شده است. عکس‌العمل الجزایر نسبت به اظهارات رهبرى در نماز عید فطر در خصوص کشتارهاى وحشیانه در الجزایر که به نحوى دولت الجزایر را مسئول این وضع دانسته‌اند؛ گرچه گفته‌اندکه نمى‌دانند به دست چه کسى انجام مى‌شود.

فائزه و مهدى و بچه‌ها اینجا بودند. درباره روزنامه زن که فائزه امتیاز گرفته و مشغول تهیه مقدمات مالى و انسانى است، صحبت شد،کار مشکلى است.

منبع: خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات