تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1399 - 17:27
کد خبر : 5133

نرخ ارز کجا تعیین می‌شود؟

نرخ ارز کجا تعیین می‌شود؟

محمدباقر قالیباف چند روز پیش در واکنش به مواضع دولتی‌ها در خصوص نقش مجلس در تعیین نرخ ارز گفت تهمت ناروا به مجلس نزنید که ما نرخ ارز را تعیین کردیم. ما اینقدر ناشی و نادان به اقتصاد نیستیم. هیچ کس قادر نیست که نرخ ارز را تعیین کند، نه مجلس و نه شما یعنی

محمدباقر قالیباف چند روز پیش در واکنش به مواضع دولتی‌ها در خصوص نقش مجلس در تعیین نرخ ارز گفت تهمت ناروا به مجلس نزنید که ما نرخ ارز را تعیین کردیم. ما اینقدر ناشی و نادان به اقتصاد نیستیم. هیچ کس قادر نیست که نرخ ارز را تعیین کند، نه مجلس و نه شما یعنی دولت. نرخ ارز محصول سیاست های ما است در کف بازار.

 

پس از آن، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی استان فارس اظهار داشت دولت از کاهش نرخ ارز استقبال می‌کند. به گفته همتی افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینه‌های دولت است و از افزایش نرخ ارز نفعی به دولت نمی‌رسد.

 

مواضع اخیر اهالی پاستور و بهارستان نقش دولت و مجلس را در تعیین نرخ ارز به نوعی همسنگ بازار قرار می‌دهد. این در حالی است که دولت منشا بی‌رقیب قبض و بسط ارز در بازار محسوب می‌شود.

 

از سوی دیگر، مجلسی‌ها هم سهم خود را در اوضاع ارزی کشور دارند؛ از مصوبات مربوط به رفع تحریم و مذاکره تا حلاجی بوده ۱۴۰۰ که آثارش را در فراز و فرودهای بورس و سایر بازارها طی هفته‌های اخیر نشان داد.

سیدکمال سیدعلی

سیدکمال سیدعلی

 

سیدکمال سیدعلی معاون ارزی دولت دوم احمدی‌نژاد به ایرنا گفته است تا کمتر از ۲ماه دیگر مجلس باید درباره بودجه سال آینده تصمیم بگیرد. این روند طولانی علامت غلط و سیگنال منفی که به کشور می‌دهد این است که فعالان اقتصادی و بازارها را بلاتکلیف می‌کند و قدرت پیش‌بینی از وضعیت و شرایط اقتصادی را برای جامعه و اقشار مختلف کاهش می‌دهد.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات