تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1399 - 22:06
کد خبر : 5150

حمیلا بخشی

کودکان ما در دالان‌های بی‌نگهبان

کودکان ما در دالان‌های بی‌نگهبان

می توانیم فضای مجازی را با هدف‌سازی و زمان‌بندی درست سم‌زدایی کنیم.   در دنیای کنونی، فضای مجازی پناهگاهی پردردسر برای فرزندان ما شده و این در حالی است که در کنار روی خوش، در دالان‌های هزار تویش هزاران تهدید وجود دارد.   یکی از مشکلات کودکان و نوجوانان در این فضا ضعف اخلاق است،

می توانیم فضای مجازی را با هدف‌سازی و زمان‌بندی درست سم‌زدایی کنیم.

 

در دنیای کنونی، فضای مجازی پناهگاهی پردردسر برای فرزندان ما شده و این در حالی است که در کنار روی خوش، در دالان‌های هزار تویش هزاران تهدید وجود دارد.

 

یکی از مشکلات کودکان و نوجوانان در این فضا ضعف اخلاق است، استفاده‌کنندگان این شبکه‌ها جوانانند و والدین این وسایل را برای فرزندان تهیه می کنند

 

قبل از تهیه این ابزارها عنصر اساسی اخلاق را به فرزندان بیاموزیم و به رعایت حریم خصوصی دیگران را آموزش دهیم

 

در گذشته نهاد خانواده و مدرسه تربیت را شکل می‌داد و بعدها نهاد جامعه اضافه شد، اما در جامعه امروز فضای دیگری به این سه نهاد اضافه شده است که سایبری است و ضریب نفوذ آن از نهادهای دیگر بیشتر است.

 

یکی دیگر از تأثیرات آموزش مجازی کم رنگ شدن نقش تربیتی  است که در ارتباط زنده نمود دارد.  در کنار این فضا، کم‌رنگ شدن اقتدار پدر و مادر و به دنبال آن کم‌رنگ شدن اقتدار نهادهای آموزشی را داریم که کار ما را به عنوان والدین سخت تر می کند.

 

ما ناگزیر به پذیرش این فضا هستیم ولی باید در این دالان‌های بدون نگهبان با آموزش چارچوب‌های اخلاقی فرزندان خود را ایمن سازیم.

 

فراموش نکنیم فضای مجازی مصداقی از کوچه و خیابان است و دوری از حضور افراد مختلف امری اجتناب ناپذیر است. ما هیچگاه فرزندان خود را در کوچه و خیابان رها نخواهیم نکرد.

 

* نوشتارهای ستون مداد مشکی صرفا دربردارنده نظرات نویسنده است و به واسطه تنوع آرا و دیدگاه‌ها انتشار می‌یابد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات