تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 18:01
کد خبر : 5216

معادله چندمجهولی بورس

معادله چندمجهولی بورس

شاخص کل بورس امروز دوشنبه ۱۳بهمن ماه۹۹ با کاهش حدود ۱۷هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد جای گرفت.   نمادهای حکشتی، وامید و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت و نماد های فملی، فارس و فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.   با توجه به صحبت‌های شب گذشته رییس کل

شاخص کل بورس امروز دوشنبه ۱۳بهمن ماه۹۹ با کاهش حدود ۱۷هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد جای گرفت.

 

نمادهای حکشتی، وامید و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت و نماد های فملی، فارس و فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

 

با توجه به صحبت‌های شب گذشته رییس کل بانک مرکزی و برداشت‌های سهامداران از این مطالب، هیجانات زیادی را روی تابلو معاملاتی امروز شاهد بودیم.

 

بخشی از صحبت‌ها که به کاهش نرخ بهره بین‌بانکی مرتبط بود شاید می‌توانست موتور محرک امروز بازار باشد اما بخش دیگر صحبت‌ها که مربوط به نرخ دلار بود، با توجه به شرایط کنونی بورس و ذهنیت سهامداران، پالس مثبتی تلقی نشد.

 

به گزارش ایران مامن، عرضه اولیه سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال۱) و حواشی مربوط به تنظیم بازار فولاد خبرهای قابل توجه امروز بود.

 

سهم‌های گروه زراعت و خدمات وابسته، روز معاملاتی خوبی را نسبت به سایر گروه‌ها سپری کردند. سهامداران تاصیکو نیز همچنان متاثر از خبر اکتشاف معدن طلا، تقاضای خرید سنگین و روند مثبتی را شاهدند.

 

تصمیمات غیرمنتظره، نرخ دلار، سرنوشت بودجه، قیمت‌گذاری‌های دستوری و … مجهولاتی است که برای حل این معادله باید تعیین تکلیف گردند تا شاهد کاهش رفتارهای هیجانی و جلب اعتماد سرمایه گذاران و سهامداران باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات