تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 22:55
کد خبر : 5247

انتقاد لطیف مرحوم مشکینی از صحبت‌های خاتمی درباره مظلومیت زنان

انتقاد لطیف مرحوم مشکینی از صحبت‌های خاتمی درباره مظلومیت زنان

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۷۶ ساعت هشت، جلسه خبرگان داشتیم. چند سخنرانى قبل از دستور و بحث آیین‌نامه انجام شد. من هم سخنرانى کوتاهى داشتم، درباره نقش رهبرى و ضرورت تعاطف و نزدیکى رهبرى و مردم و غلط ‏بودن تبلیغاتى‏ که براى جداکردن رهبرى از مردم و کم‏رنگ ‏کردن نقش رأى مردم، خوراک به دشمنان مى‌دهد.

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۷۶

ساعت هشت، جلسه خبرگان داشتیم. چند سخنرانى قبل از دستور و بحث آیین‌نامه انجام شد. من هم سخنرانى کوتاهى داشتم، درباره نقش رهبرى و ضرورت تعاطف و نزدیکى رهبرى و مردم و غلط ‏بودن تبلیغاتى‏ که براى جداکردن رهبرى از مردم و کم‏رنگ ‏کردن نقش رأى مردم، خوراک به دشمنان مى‌دهد.

عصر هم بیشتر وقت به سخنرانى‌ها و تعیین‏ وضع نمایندگان مجلس خبرگان در استان‏‌هاى جدید گذشت. در سخنرانى‌ها، بعضی ‌ها به اظهارات آقاى حجتى و آقاى اراکى، و آنها هم به بعضى از اظهارات آقاى مشکینى، اعتراض داشتند.

 

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۷۶

صبح با دیگر اعضای مجلس خبرگان، به دفتر آیت‏ الله خامنه‌اى رفتیم. آیت ‏الله خامنه‌اى، صحبت‌ هاى تندى نسبت به آمریکا کردند.

 

نزدیک ظهر، براى ضیافت ناهار به‏ دفتر آقاى خاتمى، رییس ‏جمهور رفتیم. آقاى مشکینى، صحبت‏ کوتاهى داشتند و انتقاد لطیفی نمودند، از صحبت‌هایى‏ که آقاى خاتمى، در مورد مظلوم بودن زنان کرده‌اند و خواستند که موارد ظلم را نشان بدهند و نیز از تورم گفتند. آقاى خاتمى هم صحبت‏ کردند و توضیح دادند که سازندگى و ایجاد اشتغال، مستلزم تورم است و براى جذب سرمایه‌هاى خارجى، نیاز به امنیت و تنش‌زدایی داریم و از کارهاى زیربنایى و سازندگى من تجلیل‏ کردند.

 

به دفترم رفتم. عصر آقاى محمدعلی صدوقى آمد. اظهارنگرانى و چاره‌جویى نمود، در مورد مسأله آیت ‏الله منتظرى و مشکلات رکود و بیکارى‏ که در دولت جدید به ‏وجود آمده و نیز از اینکه استاندارى اصفهان گفته ‏که آب به یزد نمى‌دهند.

شب اعضاى مجلس خبرگان، میهمان من بودند. آقاى مشکینى صحبت‏ کردند. من هم به درخواست آنها، توضیحاتى درباره قلمروی‏ مسئولیت‌ها و اختیارات مجمع‏ تشخیص‏ مصلحت نظام دادم و به آنها از کتاب‌ هاى خودم و یک جلد اطلس تاریخ اسلام هدیه کردم. آقایان حقی و حایرى همدانى، از سخنرانى من در خبرگان و نیز خطبه‌هاى جمعه در روز قدس و مسأله آیت‏ الله منتظرى تقدیر کردند.

آقاى امامى‏ کاشانى، از اینکه دکتر ولایتی، پیشنهاد نامزدى انتخابات مجلس را نپذیرفته و آقاى ناطق نوری، پیگیرى‏ لازم را نکرده، ناراضى بود. آقایان محمد مؤمن و سیدحسن طاهرى‏ خرم‌آبادى گفتند آیت‌الله خامنه‌اى در مورد مسأله آیت ‏الله منتظرى، موافق با گذشت هستند و از من استمداد کردند. آقاى بنایى خواست که من بیشتر به حوزه قم برسم.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات