تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 22:31
کد خبر : 5335

بورس یا مسلخ سرمایه؟

بورس یا مسلخ سرمایه؟

شاخص کل بورس امروز شنبه ۱۸بهمن ماه۹۹ با ریزش بیشتر از ۳۷ هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد جای گرفت.   ریزش بیشتر از ۱۱۵ هزار واحدی شاخص کل در ۴ روز معاملاتی پی در پی، موجب بلاتکلیفی سهامداران شده است. نکته حائز اهمیت اما تصاعدی بودن این ریزش‌ها است؛ انگار

شاخص کل بورس امروز شنبه ۱۸بهمن ماه۹۹ با ریزش بیشتر از ۳۷ هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد جای گرفت.

 

ریزش بیشتر از ۱۱۵ هزار واحدی شاخص کل در ۴ روز معاملاتی پی در پی، موجب بلاتکلیفی سهامداران شده است. نکته حائز اهمیت اما تصاعدی بودن این ریزش‌ها است؛ انگار زمان به مرداد ۹۹ بازگشته و تازه زمان آغاز ریزش بازار است.

 

نمادهای کویر، شاراک و زپارس بیشترین تاثیر مثبت و نماد های فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

 

اخبار مربوط به جلسه جمعه ۱۷بهمن و مصوبات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، افزایش ضریب اعتباری از ۴۵ به ۶۰، اعطای کارت اعتباری و موارد دیگر نیز نتوانست از فشار فروش در بازار جلوگیری کند. بازار دیگر به وعده های لفظی اعتنایی ندارد و باید حمایت را بصورت علنی و روی تابلوی معاملاتی احساس کند تا اعتمادش جلب شود.

 

اعتمادی که باید به عنوان گنجینه‌ای ازشمند از آن محافظت می‌شد اما به راحتی آسیب دید و شاید تا مدت‌ها این ذهنیت منفی از یاد و خاطر مردم فراموش نشود.

 

میزان معنادار ارزش معاملات بازار، ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی و صف فروش بودن بیشتر از ۵۶% نمادهای بورس آشکارا وضعیت وخیم بازار را به تصویر می‌کشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات