تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 12:21
کد خبر : 5344

چهارراه «برجام منطقه‌ای» برای عرض اندام در بازار ۴۰۰میلیونی

چهارراه «برجام منطقه‌ای» برای عرض اندام در بازار ۴۰۰میلیونی

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه هفته پیش راهی پایتخت همسایگان شمالی (باکو، مسکو، ایروان، تفلیس، استانبول و نخجوان) شد و درباره افزایش مراودات تجاری با مقامات این کشورها گفت‌وگو کرد؛ سفری که منتقدان دولت می‌گویند مهمترین برنامه دوره کاری رئیس دستگاه دیپلماسی بوده است.   وی پس از دیدار با رئیس پارلمان جمهوری خودمختار نخجوان درباره

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه هفته پیش راهی پایتخت همسایگان شمالی (باکو، مسکو، ایروان، تفلیس، استانبول و نخجوان) شد و درباره افزایش مراودات تجاری با مقامات این کشورها گفت‌وگو کرد؛ سفری که منتقدان دولت می‌گویند مهمترین برنامه دوره کاری رئیس دستگاه دیپلماسی بوده است.

 

وی پس از دیدار با رئیس پارلمان جمهوری خودمختار نخجوان درباره اهداف این سفرها گفت: براساس گفت‌وگوهایی که در پنج کشور داشتم، امیدواریم بتوانیم همکاری برای اتصال در این منطقه چه کریدور شمال-جنوب چه کریدور جنوب-غرب ایجاد کنیم و از این طریق خلیج فارس را به روسیه و دریای سیاه وصل کنیم. از همه این کریدورها، نخجوان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

 

به گزارش ایران مامن، ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت همسایگان ایران است که بازار خوبی برای تولیدات کشور محسوب می‌شود. در فضای پساترامپ که امیدواری زیادی به کاهش فشارهای ضدایرانی ایجاد شده، برخی از طرح «برجام منطقه‌ای» سخن می‌گویند یعنی مورد توجه قرار دادن این بازار پیرامونی که می‌تواند بخشی از زیان‌های وارده از تحریم طی سال‌های گذشته را جبران کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

tacnmxtzmj دوشنبه , ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۴۲

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات