تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 21:44
کد خبر : 5367

رایزنی درباره فشارهای تبلیغاتى جناح چپ روى قوه قضاییه

رایزنی درباره فشارهای تبلیغاتى جناح چپ روى قوه قضاییه

یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۷۶/ ۱۰ شوال ۱۴۱۸ / ۸ فوریه ۱۹۹۸ دیشب باران خوبى بارید. شوراى مرکزی جامعه اسلامى فرهنگیان آمدند. آقایان دهقان، بادامچیان و فدایى گزارش دادند و از کمى امکانات براى فعالیت گفتند. من هم نکاتى براى راه‌هاى فعالیت گفتم. عصر با آقاى یزدى رییس قوه قضاییه ملاقات داشتیم. درباره فشارهای تبلیغاتى که

یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۷۶/ ۱۰ شوال ۱۴۱۸ / ۸ فوریه ۱۹۹۸

دیشب باران خوبى بارید. شوراى مرکزی جامعه اسلامى فرهنگیان آمدند. آقایان دهقان، بادامچیان و فدایى گزارش دادند و از کمى امکانات براى فعالیت گفتند. من هم نکاتى براى راه‌هاى فعالیت گفتم.

عصر با آقاى یزدى رییس قوه قضاییه ملاقات داشتیم. درباره فشارهای تبلیغاتى که جناح چپ روى قوه قضاییه آورده و انتخابات میان‏دوره‌اى مجلس و فعال‏ شدن جامعه روحانیت مبارز تهران و مسأله حکم اعدام فیروزى سردبیر روزنامه ایران ‏نیوز صحبت شد. آقاى یزدى با خواستن پرونده اجرا را متوقف ‏کرده تا درباره ادعاى انکار بعد از اقرار و نیز ادعاى عدم اجازه به وکیل براى دفاع بررسى‏ کند. قرار شد، فردا وکیل را هم بپذیرد و گفت‏ که در جلسه دیروز شوراى عالى امنیت ملی هم این را از ایشان خواسته‌اند. درباره حکم اعدام بازرگان آلمانى و امکان حل مسأله دارابى از این طریق و ایشان، به‏ کار آقاى علی رازینى در برخورد با مسأله ثروت‏های بادآورده و شهردارى‌ها اعتراض داشت.

 

آقاى مرتضى‏ نبوى مدیرمسئول روزنامه رسالت تلفن ‏کرد و خواست ‏که به دکتر ولایتى توصیه ‏کنم‏ که نامزد انتخابات میان‌دوره‌اى تهران شود. تلفن‏ کردم؛ کمى از موضع مخالفت تنزل‏ کرد.

 

شب میهمان رهبرى بودم. درباره اجلاس خبرگان مشهد صحبت شد. از نحوه برگزارى راضى بودند. درباره تب تأسیس احزاب و راه انداختن روزنامه‌ها و نشریه‌ها و لزوم فعال‌تر شدن جامعه روحانیت مبارز تهران و مسأله عراق و آمریکا و ضرورت آمادگى ما براى بهره ‏بردارى مناسب در شرایط ‏گوناگون و سفر ایشان به هرمزگان -که هفته آینده مى‌روند- و سفر من به مکه که نظر هر دوى ما این است ‏که اگر زیارتى باشد بهتر است و ایشان مخالفتى با سفر سیاسى رسمى هم ندارند.

 

زلزله دیروز بخار افغانستان، تلفات زیادی داشته است. خودشان آمار مجروحان و کشته‌ها را بیش از چهار هزار نفر گفته‌اند. متأسفانه طالبان هم در همین حال منطقه را بمباران کرده‌اند.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات