تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 - 19:00
کد خبر : 5510

انفجار اسلام قلعه در آستانه هفدهمین سالگرد خطای انسانی در نیشابور

انفجار اسلام قلعه در آستانه هفدهمین سالگرد خطای انسانی در نیشابور

انفجار بعد از ظهر امروز ۲۵ بهمن چندین تانکر مواد سوختی در گمرک اسلام قلعه-دوغارون، مرز ایران و افغانستان را به آتش کشید. به دنبال این حادثه که منجر به قطع برق وارداتی هرات شد، مقامات کابل از ایران و ناتو درخواست کمک کردند. وقایع امروزِ اسلام قلعه نزدیک تایباد، برای بسیاری یادآور حادثه تلخ

انفجار بعد از ظهر امروز ۲۵ بهمن چندین تانکر مواد سوختی در گمرک اسلام قلعه-دوغارون، مرز ایران و افغانستان را به آتش کشید.

به دنبال این حادثه که منجر به قطع برق وارداتی هرات شد، مقامات کابل از ایران و ناتو درخواست کمک کردند.

وقایع امروزِ اسلام قلعه نزدیک تایباد، برای بسیاری یادآور حادثه تلخ انفجار قطار در ۱۷ کیلومتری نیشابور بود؛ حادثه‌ای که ۲۹ بهمن ۸۲ یعنی ۱۷ سال پیش اتفاق افتاد و بنابر برخی گزارش‌ها ۳۵۰ کشته و ۴۶۰ زخمی برجای گذاشت.

بر اساس اعلام وزارت راه، فاجعه نیشابور بعنوان بزرگترین سانحه ریلی ایران بخاطر خطای انسانی و فرار ده‌ها واگن‌ حامل سوخت رخ داد و انفجاری معادل ۱۸۰ تن TNT و زلزله ۳.۶ ریشتری داشت.

از جمله پس‌لرزه‌های این انفجار، حمله برخی سیاسیون از جمله نهضت آزادی به حاکمیت، گسترش شایعات متعدد درباره انفجار و محموله واگن‌ها، سانسور عذرخواهی «احمد خرم» وزیر راه از مردم در صداوسیما و برکناری وی در مجلس هفتم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات