تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 13:12
کد خبر : 5571

نمی‌توانید؟ پس سکوت کنید

نمی‌توانید؟ پس سکوت کنید

«لاَ یُلْسَعُ اَلْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَیْنِ»؛ زمانی قرار بود که سیاست ما عین دیانت ما باشد اما رفته رفته دیانت ما عین سیاست‌مان شد؛ بی فکر، بدون آینده نگری، باری به هر جهت و …   پیامبر اکرم (ص) یکی از شرایط مومنان را درس گرفتن از خطاهای گذشته و عدم تضرر یکسان برشمرده است

«لاَ یُلْسَعُ اَلْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَیْنِ»؛ زمانی قرار بود که سیاست ما عین دیانت ما باشد اما رفته رفته دیانت ما عین سیاست‌مان شد؛ بی فکر، بدون آینده نگری، باری به هر جهت و …

 

پیامبر اکرم (ص) یکی از شرایط مومنان را درس گرفتن از خطاهای گذشته و عدم تضرر یکسان برشمرده است اما گویی پنبه‌ای که در گوش مسئولان است تا اعماق گوش آن‌ها فرو رفته تا جایی که اعصاب تفکر آن ها را هم تحت الشعاع قرار داده است.

 

آقایان به یاد بیاورید: دوش حمام‌، علم پزشکی، میکروفون و بلندگو، تلویزیون های ماهواره ای و … از تمام اقداماتی که انجام دادید غیر از تباهی بودجه و مدتی در صدر اخبار بودن و خرابی اعصاب ملت چه سود برده‌اید؟ چرا با درس گرفتن از گذشته یک‌بار هم به فکر بهره بردن از یک فناوری نوظهور نیستید؟

 

خبر این است: «برای استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران باید مجوز گرفت.»

 

اگر امثال تبریزیان بر طبل خود می کوبند بر آنها حرجی نیست. فیروزآبادی که دبیر شورای عالی فضای مجازی است باید به گونه‌ای دیگر بیاندیشد و سخن بگوید و اقدام کند. شما که سرانجام چنین خواهید کرد فریادتان از چه بابت است؟

 

جای فقیهی در این دوران خالی است که  اینگونه سخن گفتن را حرام کند؛ چنانکه «بسم‌الله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی» میرزای شیرازی مردم را به صف کرد.

 

به گونه‌ای دیگر بیاندیشید؛ نمی‌توانید؟ هیچ اقدام بیت‌المال سوزانی نکنید؛ نمی‌توانید؟ سکوت کنید.

و بدانید که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود ای مومن نماها.

 

✍️ دلسوز ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات