تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 10:58
کد خبر : 5654

آپدیت کرونای انگلیسی رسید

آپدیت کرونای انگلیسی رسید

یک شاخه جدید از ویروس کرونا در انگلیس رصد شده که جهش ژنتیک شاخه‌های آفریقایی و برزیلی را در خود دارد.   طبق اعلام سازمان بهداشت عمومی انگلیس (PHE)، هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد جهش‌ها در شاخه جدید با نام «بی.یک.پانصد و بیست و پنج» (B.۱.۵۲۵) قابلیت مسری بودن ویروس یا شدت بیماری

یک شاخه جدید از ویروس کرونا در انگلیس رصد شده که جهش ژنتیک شاخه‌های آفریقایی و برزیلی را در خود دارد.

 

طبق اعلام سازمان بهداشت عمومی انگلیس (PHE)، هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد جهش‌ها در شاخه جدید با نام «بی.یک.پانصد و بیست و پنج» (B.۱.۵۲۵) قابلیت مسری بودن ویروس یا شدت بیماری را افزایش دهد.

 

به گزارش روزنامه خراسان، تا روز گذشته (۲۹ بهمن) ٣٨ مورد ابتلا به این شاخه ویروس کرونا در انگلیس گزارش و همچنین در کشورهایی مثل استرالیا، دانمارک، نیجریه، کانادا و آمریکا نیز رصد شده است.

 

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده ویروس‌های حاوی جهش ژنتیک مذکور می‌توانند از سیستم دفاعی بدن فرار کنند و بنابراین واکنش ایمنی ناشی از تزریق واکسن در مقابل آن ها چندان کارآمد نخواهد بود.

 

به گزارش ایران مامن، چند روز پیش و همزمان با اعلام رسمی مرگ چند بیمار بر اثر کرونای انگلیسی از آبیک قزوین تا تهران، معاون تحقیقات وزیر بهداشت اعلام کرد سرعت انتقال این ویروس بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از نسل‌های اولیه است و جوانترها را بیشتر درگیر می‌کند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات