تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 - 23:26
کد خبر : 5757

ارزش دارایی‌های ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۷۶

ارزش دارایی‌های ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۷۶

یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۷۶/ ۱۷ شوال ۱۴۱۸ / ۱۵ فوریه ۱۹۹۸ در گزارش‌هاى امروز، اعتصاب بازاریان اصفهان به عنوان مخالفت با تعزیرات، قابل‏ توجه و اولین مورد از این نوع اعتراض بعد از انقلاب است.   دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۷۶ در گزارش‌ها، آمدن گروه ورزشکاران کشتى‏‌گیر آمریکا به ایران مورد توجه است؛ بعضى‌ها شبیه به

یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۷۶/ ۱۷ شوال ۱۴۱۸ / ۱۵ فوریه ۱۹۹۸

در گزارش‌هاى امروز، اعتصاب بازاریان اصفهان به عنوان مخالفت با تعزیرات، قابل‏ توجه و اولین مورد از این نوع اعتراض بعد از انقلاب است.

 

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۷۶

در گزارش‌ها، آمدن گروه ورزشکاران کشتى‏‌گیر آمریکا به ایران مورد توجه است؛ بعضى‌ها شبیه به مسابقه پینگ پونگ چین و آمریکا مى‌دانند که منجر به شکستن قهر و شروع روند عادى سازى روابط شده است.

 

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۷۶

 

خانم زهرا ربانى ‏املشى، عروس‏ آیت ‏الله منتظرى آمد. از رفتارى که اخیراً با آقاى منتظرى شده شکایت دارد و سئوالات زیادى در مورد این‏گونه رفتارها داشت. خیلى متأثر است. توقع دارند که من اقدامى بکنم. به آنها گفته ‌اند که شوراى عالى امنیت ملى، رأى به رفع محدودیت ایشان داده، ولى رهبرى امضا نمى‌کنند. گفتم خلاف گفته‌اند؛ خود شورا تصویب ‏کرده‏ که محدودیت‌ها ادامه یابد. گفتم، آقاى منتظرى کار درستى نکردند که این مسایل را مطرح‏ کردند و اگر مدتى صبر کنند، کار درست مى‌شود. خودش هم قبول داشت که حرف‏ها تند بوده است.

آقاى ایروانى آمد. گزارشى از عملکرد ستاد اجرایى فرمان امام داد که قسمت زیادى از هزینه‌هاى دفتر رهبرى را مى‌پردازند و ارزش دارایى‌هایش فعلاً حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و مرتباً با احکام جدید اضافه مى‌شود. گفتم، اگر بشود قانون اصلاح ‏شود که آنها به خزانه برود و رهبرى از خزانه بگیرند، بهتر است، چون بدنامى دارد.

 

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۷۶

عصر آقاى تهرانى از وزارت اطلاعات، بولتن ویژه را آورد و گفت در اجتماع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر شعار بدى داده‌اند: «حکومت طالبان، ملغی باید گردد» و نیز گفت، اهتمام زیاد دولت به اهل ‏سنت، آنها را پُرتوقع کرده و نمونه را رفتن آقای عبدالله نوری وزیرکشور و آقای علی عبدالعلی‌‏زاده وزیر مسکن وشهرسازی به مسجد مکى زاهدان، براى تقویت مولوى عبدالحمید، امام‏ جمعه اهل‏ سنت زاهدان معرفى‏ کرد و گفت، بعد از مصاحبه آقاى خاتمى با سی ‏ان ‏ان، نیروهای تند چپ، به تدریج از آنها جدا شده‌اند.
آقاى طاهرى‏ خرم‌آبادى آمد. از ضعیف شدن پایگاه رهبرى اظهار نگرانى کرد و عوامل آن را ترویج مرجعیت ایشان و رفتار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نحوه رأى‏ گیرى و اعلان مرجعیت ایشان و دادگاه اصل ۴۹ و ستاد اجرایى فرمان امام و رفتار اخیر با آیت ‏الله منتظرى و اقدامات سپاه و بسیج و ائمه‏ جمعه و صداوسیما در انتخابات که منصوب ایشان هستند و نیز رفتار انصارحزب‌الله و بعضی از مداحان، از جمله منصور ارضى و… و از من خواست که با ایشان در میان بگذارم.
شب آقای خرازى، وزیر امور خارجه آمد. گزارش مذاکرات با وزیر امور خارجه عراق را داد که امروز به ایران آمده است. مى‌گوید، اسلحه شیمیایى و میکروبى و اتمى ندارند و کار ساخت آنها را نیمه‏‌تمام گذاشته‌اند و مخالفت با تفتیش‏ کاخ‌ها را به‌‏خاطر تحقیرآمیز بودن آن توجیه مى‌کنند. درباره سفر من به عربستان سعودی صحبت شد. نگران است‌‎که مصادف با شروع جنگ شود؛ دکتر حسن روحانى و دکتر محمدعلی هادى نجف‏‌آبادی هم همین را مى‌گویند.
خانم شهلا حبیبى آمد. از رد شدن نامزدی‌اش شکایت داشت. به آقاى امامى کاشانى عضو فقهای شورای نگهبان تذکر دادم. امروز اعلان شد که دبیرکل سازمان ملل به عراق مى‌رود.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات