تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 21:43
کد خبر : 5814

 کارزار بازنگری در قانون ممنوع الخروجی زنان از کشور به راه افتاد

 کارزار بازنگری در قانون ممنوع الخروجی زنان از کشور به راه افتاد

با آغاز حواشی ممنوع الخروج شدن سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین توسط همسرش برای همراهی تیم ملی در بازی های جهانی ایتالیا، کاربران شبکه های اجتماعی و جمعی از فعالین حقوق زنان نسبت به راه اندازی کارزار «درخواست بازنگری در قوانین مربوط به خروج زنان از کشور» اقدام کردند.     سمیرا زرگری مربی تیم

با آغاز حواشی ممنوع الخروج شدن سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین توسط همسرش برای همراهی تیم ملی در بازی های جهانی ایتالیا، کاربران شبکه های اجتماعی و جمعی از فعالین حقوق زنان نسبت به راه اندازی کارزار «درخواست بازنگری در قوانین مربوط به خروج زنان از کشور» اقدام کردند.

 

 

سمیرا زرگری مربی تیم ملی اسکی آلپاین در صفحه اینستاگرامش از تمامی مردم خواست با امضای این کارزار اینترنتی از وقوع چنین اتفاقاتی برای سایر زنان ورزشکار خودداری کنند.

 

 

او نوشت: اگر موافقید من آخرین ورزشکاری باشم که از مسابقات جا بمونم، در این رای گیری شرکت کنید تا بتونیم بیشتر از قبل برای پرچممان زحمت بکشیم.

 

 

به گزارش ایران مامن، نیلوفر اردلان، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان کشور که در گذشته به دلیل مخالفت همسرش برای شرکت در مسابقات جهانی از همراهی تیم بازماند و اولین قربانی لجاجت مردانه و درگیری زندگی شخصی با منافع ملی بود، با بازنشر این کارزار در صفحه مجازی اش نوشت: لطفا برای اصلاح قانون کشورمان رای خود را ثبت کنید، ما اولین ها نبودیم اما امیدوارم آخرین ها باشیم.

 

سمیرا زرگری و نیلوفر اردلان از زنان فعال حوزه ورزشی هستند که با تربیت نوجوانان ورزشکار برای بالا بردن پرچم ایران در صحنه های ورزش بین المللی تلاش زیادی کردند ولی به دلیل اجازه ندادن   همسرشان برای همراهی تیم در مسابقات جهانی محدود و ممنوع الخروج شدند.

 

 

به عقیده کاربران و فعالین حقوق زنان، ممنوع الخروجی زنان ورزشکار توسط همسرشان با منافع ملی و جلوه عمومی کشورمان در صحنه های بین المللی منافات دارد و باید در قوانین موجود بازنگری شود، زنانی که برای پرچم کشورشان تلاش می کنند، نباید قربانی لجاجت های کودکانه زندگی مشترک شوند.

 

 

این کارزار خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون زنان تهیه شده است و تا کنون در نخستین ساعات آغاز، بیش از ۸۰۰۰نفر در این کارزار شرکت کرده اند .

 

لینک شرکت در کارزار:

https://www.karzar.net/women-demands

 

 

 

خبرنگار محدثه ذوالفقاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

MLwzyT یکشنبه , ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

generic cialis from india It presents as a brownish, otherwise asymptomatic macule patch

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات