تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 11:32
کد خبر : 5925

شیب تند ۱۱۱ درصدی تورم مسکن در پایتخت

شیب تند ۱۱۱ درصدی تورم مسکن در پایتخت

به گزارش ایران مامن، نتایج طرح گردآوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن شهر تهران در پاییز ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.   متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در شهر تهران ۴١٢٧٣٠ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٠٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل

به گزارش ایران مامن، نتایج طرح گردآوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن شهر تهران در پاییز ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در شهر تهران ۴١٢٧٣٠ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٠٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ١٨,۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢٠.٣ درصد افزایش داشته است.

 

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

 

 

مسکن

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در شهر تهران ۴١٢٧٣٠ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٠٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ١٨,۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢٠.٣ درصد افزایش داشته است.

 

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۲۸۷۶۰۹ هزار ریال با میانگین مساحت ۸۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۹.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱۱.۴ درصد، افزایش داشته است.

 

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۶۲۲۱۸۵ ریال با میانگین مساحت ۷۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۳.۱ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد، افزایش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات