تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 14:13
کد خبر : 6012

سراوان؛ آتش بر زندگی سوخت‌بران

سراوان؛ آتش بر زندگی سوخت‌بران

به گزارش ایران مامن، ماجرا از آنجا آغاز شد که روز دوشنبه ۴اسفند تعدادی از سوخت‌بران بلوچ در مرز سراوان هدف گلوله قرار گرفته و جان باختند؛ رخدادی که درگیری بین مردم سراوان و نیروهای امنیتی را به دنبال آورد.   «محمدهادی مرعشی» معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از ماجرا روایتی متفاوت داشته

به گزارش ایران مامن، ماجرا از آنجا آغاز شد که روز دوشنبه ۴اسفند تعدادی از سوخت‌بران بلوچ در مرز سراوان هدف گلوله قرار گرفته و جان باختند؛ رخدادی که درگیری بین مردم سراوان و نیروهای امنیتی را به دنبال آورد.

 

«محمدهادی مرعشی» معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از ماجرا روایتی متفاوت داشته و مسوولیت تیراندازی اولیه را متوجه نیروهای مرزی پاکستان دانسته است.

 

رسانه‌های غیررسمی تعداد کشته‌های این حادثه بین ۸ تا ۱۰ نفر اعلام کرده‌اند اما معاون استاندار گفته تعداد کشته‌ها ۲نفر بوده و ۶ تن مجروح شده اند.

 

 

«مولوی عبدالحمید» امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور بیانیه‌ای، این حوادث را شدیدا محکوم کرده و آن را برخلاف قانون و شرع دانسته است.

 

در این بیانیه آمده است: سوخت‌بری جرم و قاچاق نیست؛ سوخت‌بران نان‌آوران خانواده‌های خودشان هستند و زندگی هزاران خانواده از همین طریق می‌چرخد. مسوولان نظامی و انتظامی با قاچاق اسلحه و مواد مخدر مبارزه کنند. مرز مشترک متعلق به همین مردم است و نفعش باید به همین مردم محروم برسد، نه کسانی که با تجارت کلان سوخت، سود میلیاردی بدست می‌آوردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات