تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 13:16
کد خبر : 6095

بایدن از جان عربستان چه می‌خواهد؟

بایدن از جان عربستان چه می‌خواهد؟

دولت «جو بایدن» گزارش محرمانه دوره ترامپ مبنی بر دست داشتن «محمد بن سلمان» در قتل «جمال خاشقچی» را منتشر ساخته و قرار است دوشنبه پیش رو (یازدهم اسفند) تغییرات گسترده در روابط آمریکا با عربستان را اعلام کند.   «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم ضمن انگشت گذاشتن روی مسائل حقوق بشری سعودی گفته

دولت «جو بایدن» گزارش محرمانه دوره ترامپ مبنی بر دست داشتن «محمد بن سلمان» در قتل «جمال خاشقچی» را منتشر ساخته و قرار است دوشنبه پیش رو (یازدهم اسفند) تغییرات گسترده در روابط آمریکا با عربستان را اعلام کند.

 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم ضمن انگشت گذاشتن روی مسائل حقوق بشری سعودی گفته با تهدیدهای عربستان علیه مخالفانش مسامحه نمی‌کنیم.

 

به گزارش ایران مامن، دولت دموکرات آمریکا در همین ابتدای کار، سایه ترامپ را پشت سر خود می‌بیند و مشخصا از پیروزی او در ۲۰۲۴ نگران است. از سوی دیگر، خاندان سلمان طی چهار سال گذشته آشکارا در تیم ترامپ جای داشته‌اند.

دو سال پیش، روزنامه واشنگتن پست فاش ساخت که ترامپ حتی در انتخابات ۲۰۱۶ در کمپین انتخاباتی خود کمک‌های مالی زیادی را از سعودی‌ها گرفته است.

 

اکنون بایدن شکستن پیوند ترامپ- بن‌سلمان و جمع‌کردنِ بحران یمن را در دستور کار قرار داده، البته با فشار حساب شده و اعلام کرده ولیعهد بلندپرواز سعودی را مستقیما تحریم نمی‌کند. در مقابل، خانواده سلمان هم خود را تشنه نرمش برابر دموکرات‌ها نشان داده‌اند هرچند موقت و تاکتیکی.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات