تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 20:10
کد خبر : 6121

موئتلفه‌ و اصلاحات؛ حزب حاجی‌بازاری‌ها نونوار می‌شود؟

موئتلفه‌ و اصلاحات؛ حزب حاجی‌بازاری‌ها نونوار می‌شود؟

«صیغه بر اعضای حزب موئتلفه اسلامی ممنوع است و با فرد خاطی برخورد شده و وی را اخراج می‌کنیم»؛ این بخشی از سخنان اخیر «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موئتلفه اسلامی است. وی همچنین گفته حزب موئتلفه جای رفت‌و‌آمد خانواده‌های اعضاست و معاونت زنان ما بخش گسترده‌ای در سراسر کشور را تشکیل می‌دهند.   موئتلفه کهنه‌کارترین

«صیغه بر اعضای حزب موئتلفه اسلامی ممنوع است و با فرد خاطی برخورد شده و وی را اخراج می‌کنیم»؛ این بخشی از سخنان اخیر «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موئتلفه اسلامی است. وی همچنین گفته حزب موئتلفه جای رفت‌و‌آمد خانواده‌های اعضاست و معاونت زنان ما بخش گسترده‌ای در سراسر کشور را تشکیل می‌دهند.

 

موئتلفه کهنه‌کارترین تشکل سیاسی مجاز در ایران، فراز و فرودهای بسیاری داشته و یکی از احزابی است که غیر از مقاطع انتخاباتی، در بقیه فصول سال نیز نسبتا فعالیت دارد. این درحالی است که غالب احزاب تنها نقش ستاد انتخاباتی را بازی می‌کنند و بیشتر موسمی‌اند.

 

موتلفه‌ای‌ها هر چند ده‌ها است در گعده‌های اختصاصی خود فعالند اما نتوانستند پایگاهی اجتماعی پیدا کنند.

موئتلفه

به گزارش ایران مامن، این وضعیت چه ناشی از محافظه‌کاری مفرط موئتلفه‌ای‌ها باشد چه کهنسال شدن نیروهایش، به نظر می‌رسد حالا این حزب به تب و تاب افتاده تا این نقیصه را تا حدی برطرف کند. حرف‌های بادامچیان از جنسی متفاوت از قبل است که موئتلفه را خانوادگی و فعال در حوزه زنان معرفی می‌کند.

 

آنچه با موضوع نهی صیغه در حزب حاجی‌بازاری‌ها به چشم می‌خورد نمایش تقویت وزن زنان در موئتلفه است. آیا حزب برای احیای خود به “جنس دوم” چشم دوخته و حتی در این حوزه از کاندیداتوری زنان حمایت می‌کند؟ انعطاف پذیری یکی از شیوه‌های اصلاح سیاسی است و به نظر می‌رسد موئتلفه نیم‌نگاهی به اصلاح و نونوار شدن دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات