تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 22:55
کد خبر : 6220

گروگانگیری بایدن با شمشیر داموکلس بالای سر عربستان

گروگانگیری بایدن با شمشیر داموکلس بالای سر عربستان

آمریکای بایدن رویکرد دیگری در قبال سعودی‌ها در پیش گرفته است. چیزی که به نظر می‌آید؛ عزیزکرده دولت ترامپ حالا به یک‌باره به غضب‌کرده کاخ سفید بدل شده است.   متحدی که پیشتر، از ترکتازی بن‌سلمان حمایت می کرد حالا مدرک جرم و جنایات روی دایره می‌ریزد و ولیعهد سعودی را عامل اصلی سلاخی «جمال

آمریکای بایدن رویکرد دیگری در قبال سعودی‌ها در پیش گرفته است. چیزی که به نظر می‌آید؛ عزیزکرده دولت ترامپ حالا به یک‌باره به غضب‌کرده کاخ سفید بدل شده است.

 

متحدی که پیشتر، از ترکتازی بن‌سلمان حمایت می کرد حالا مدرک جرم و جنایات روی دایره می‌ریزد و ولیعهد سعودی را عامل اصلی سلاخی «جمال خاشقچی» معرفی می‌کند.

 

بایدن حالا نشان می‌دهد که مرد رند سیاست است و دیگر قرار نیست مانند ترامپ آمریکایی‌ها رو بازی کند.

 

عربستانی که پیشتر با یک تاجر دیوانه روبرو بود حالا خود را مقابل یک کهنه‌سیاستمدار می‌بیند.

 

آمریکا با رو کردن مدرک جرم پسر سلمان دو امتیاز جدی از عربستان می گیرد؛ آمریکا از یک سو قرار است هزینه‌های بیشتری به گردن عربستان بیاندازد و با ناز و عشوه سلاح بفروشد و از سوی دیگر در عمل به سعودی‌ها نشان می‌دهد که شما نه یک شریک بلکه گمارده منطقه‌ای هستید.

بایدن از «شمشیر داموکلس» بالای سر بن سلمان استفاده می‌کند. وی که برای رسیدن به ولیعهدی و احتمالا پادشاهی عربستان سعودی «محمد بن نایف» را به زور کنار زد حالا باید باج بیشتری به آمریکا برای بقا بدهد.

 

کاخ سفید خوب می‌داند بن سلمان حاضر است پول‌ بیشتری خرج کند و حالا آمریکا نه عنوان یک گاو شیرده بلکه به عنوان یک گروگان به عربستان نگاه می‌کند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات