تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 - 12:55
کد خبر : 6281

دوقطبی‌های دیدار پاپ با تاپ

دوقطبی‌های دیدار پاپ با تاپ

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ها امروز (شنبه ۱۶اسفند) و پس از ملاقات با مقامات سیاسی عراق، به دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان رفت.   در بیانیه پایانی این دیدار که دفتر آیت الله سیستانی منتشر کرده، موضوع ملاقات چالش‌های پیش روی بشریت و نقش امور اخلاقی و مذهبی برای عبور از چالش‌ها عنوان شده

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ها امروز (شنبه ۱۶اسفند) و پس از ملاقات با مقامات سیاسی عراق، به دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان رفت.

 

در بیانیه پایانی این دیدار که دفتر آیت الله سیستانی منتشر کرده، موضوع ملاقات چالش‌های پیش روی بشریت و نقش امور اخلاقی و مذهبی برای عبور از چالش‌ها عنوان شده است. فقر، نبود آزادی و عدالت اجتماعی، سرکوب دینی و فکری و نیز جنگ و خشونت و آوارگی در مناطقی مثل فلسطین هم دیگر سرفصل‌های گفت‌وگو بوده است.

به گزارش ایران مامن، کیلومترها دورتر از نجف، کاربران فضای مجازی به شکلی گسترده به این دیدار پرداخته‌اند. در توئیت‌ها ونیز اظهارنظرهای رسانه‌ای چند دوقطبی چشم می‌آید؛ نخست دوگانه‌سازی میان آیت‌الله سیستانی و مرجعیت شیعی در ایران که طیفی این سفر را موجب تقویت موقعیت نجف دانسته‌اند.

 

از سوی دیگر، کاربران ارزشی با یادآوری اقدامات سردار سلیمانی در عراق برای مبارزه با داعش تصریح می‌دارند ثبات کنونی این کشور نتیجه اقدامات عملی او بوده نه دعاها و دغدغه‌های پاپ.

 

برخی هم این دیدار را مواجهه رهبر مجلل کاتولیک‌ها با پادشاه بی‌تاج و تخت عراق توصیف کرده‌اند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات