تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 20:37
کد خبر : 6328

اسلحه سیا روی شقیقه بن‌سلمان

اسلحه سیا روی شقیقه بن‌سلمان

حدود ۱۰ روز پیش بود که «اوریل هینز» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا پرونده قتل «جمال خاشقچی» را از حالت طبقه‌بندی خارج کرد تا نقش مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در قتل جنجالی اکتبر ۲۰۱۸ در استانبول را آمریکایی‌ها هم تایید کنند.   به گزارش ایران مامن، این رخداد هرچند اطلاعات جدیدی را نسبت

حدود ۱۰ روز پیش بود که «اوریل هینز» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا پرونده قتل «جمال خاشقچی» را از حالت طبقه‌بندی خارج کرد تا نقش مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در قتل جنجالی اکتبر ۲۰۱۸ در استانبول را آمریکایی‌ها هم تایید کنند.

 

به گزارش ایران مامن، این رخداد هرچند اطلاعات جدیدی را نسبت به ۲۰۱۸ فاش نساخت اما به معنای انجام وعده «جو بایدن» و مقدمه‌ای بر دگرگونی فضای روابط واشنگتن- ریاض به نظر می‌رسد.

نکته دیگر، رفتن پرونده مذکور از وزارت خارجه آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) است؛ سازمانی که چندان ارتباطی با دیپلماسی ندارد و طی دهه‌های گذشته بیشتر درگیر انجام کودتا و انقلاب رنگی و … در سایر کشورها بوده است.

 

تغییر فاز پرونده از دیپلماتیک به امنیتی در حالی است که پیشتر برخی تحلیلگران و رسانه‌های آمریکایی امکان حمایت بایدن از کودتای احتمالی علیه بن سلمان را مطرح ساخته بودند؛ وضعیتی که بیش از همه در عربستان جناح «محمد بن نایف» ولیعهد برکنار شده سعودی و شاهزادگانی مثل «ولید بن طلال» را خشنود خواهد ساخت که سال‌ها باجگیری بن سلمان را تاب آوردند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات