تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 12:34
کد خبر : 6336

بودجه‌ای که هم عدالت می‌آورد هم تورم!

بودجه‌ای که هم عدالت می‌آورد هم تورم!

بعد از سه ماه کش‌و‌قوس میان دولت و مجلس بر سر بودجه، نهایتا نمایندگان با افزایش ۶.۵ درصدی سقف بودجه و رساندن آن به رقم ۹۱۰ هزار میلیارد تومان رضایت دادند تا برنامه مالی سال آتی برای تایید نهایی به شورای نگهبان برود.   مطبوعات و رسانه‌های دست راستی که عمدتا از موضع مجلسی‌ها در

بعد از سه ماه کش‌و‌قوس میان دولت و مجلس بر سر بودجه، نهایتا نمایندگان با افزایش ۶.۵ درصدی سقف بودجه و رساندن آن به رقم ۹۱۰ هزار میلیارد تومان رضایت دادند تا برنامه مالی سال آتی برای تایید نهایی به شورای نگهبان برود.

 

مطبوعات و رسانه‌های دست راستی که عمدتا از موضع مجلسی‌ها در کشمکش بودجه‌ای حمایت می‌کردند با استقبال از تصویب بودجه ۱۴۰۰، به نقل از «محمدباقر قالیباف» نوشتند که مصوبه مجلس محرومیت‌زدایی، اشتغال، انضباط، شفافیت و نیز عدالت راه به همراه خواهد داشت.

 

این در حالی است که «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی درباره رشد شدید نقدینگی و تورم در۱۴۰۰ هشدار داده است.

به گزارش ایران مامن، از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰ در کنار گران‌شدن اینترنت، افزایش وام ازدواج، اعطای مشوق‌های فرزندآوری و … می‌توان به افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌های زیر۱۰میلیون اشاره کرد.

 

همچنین قرار است ۱۵۰هزار میلیارد تومان یعنی ۱۶درصد بودجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد؛ افزایشی که به گفته برخی اقتصاددان‌ها با توجه به تورم ۴۸درصدی بهمن امسال نسبت به پارسال و چشم‌انداز سال آتی حکم برف مقابل آفتاب را خواهد داشت.

 

به نوشته روزنامه اعتماد، به نظر می‌رسد دولت و نمایندگان مجلس بیش از آنکه به معیشت افراد بیندیشند و راه‌های استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول برای دولت‌های آینده را ببندند، به دنبال افزایش تزریق پول به بودجه هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات