تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 17:33
کد خبر : 6343

کدام روز زن؟ روز کدام زن؟

کدام روز زن؟ روز کدام زن؟

هشت مارسِ امسال، روز جهانی زن، با شدّت و حدّت متفاوتی نسبت به قبل میان فعالان و طرفداران حقوق زنان و فضای مجازی یادآوری شد.   به گزارش ایران مامن، ماجراهای مربوط به سنگ‌نوردی در دُرچه اصفهان و واکنش امام جمعه این شهر کوچک به «کثافتکاری» اختلاط زن و مرد، ادامه سریال ممنوع‌الخروجی زنان ورزشکار

هشت مارسِ امسال، روز جهانی زن، با شدّت و حدّت متفاوتی نسبت به قبل میان فعالان و طرفداران حقوق زنان و فضای مجازی یادآوری شد.

 

به گزارش ایران مامن، ماجراهای مربوط به سنگ‌نوردی در دُرچه اصفهان و واکنش امام جمعه این شهر کوچک به «کثافتکاری» اختلاط زن و مرد، ادامه سریال ممنوع‌الخروجی زنان ورزشکار از کشور، اظهارات اخیر امام جمعه مشهد در زمینه لزوم حفظ حرمت زناشویی و پرهیز از همسران از صدا کردن یکدیگر با نام کوچک و … بر این وضعیت بی‌تاثیر نبود.

با این حال قابل کتمان نیست که هنوز اکثریت جامعه روز تولد دختر پیامبر اسلام (ص) را بعنوان روز زن به‌رسمیت می‌شناسند و مناسبت‌هایی هشت مارس از عمومیت زیادی برخوردار نیست

 

این وضعیت را می‌توان تابعی از وضعیت کلی کشور در نظر گرفت. برخی می‌پرسند، کشوری که بخاطر متصل نبودن به سیستم مالی جهانی هم ردیف کره شمالی قرار دارد یا پاسپورتش از لحاظ اعتبار بین ۱۹۹ کشور در رده ۱۹۴ قرار دارد تا چه حد مناسبت‌های بین‌المللی، مثل روز زن جایی برای گرامیداشت دارد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات