تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 23:16
کد خبر : 6351

ساندویچ‌زنی که با روسری سوار ببر شد

ساندویچ‌زنی که با روسری سوار ببر شد

در میان ۱۰ زن قدرتمند جهان، نام و چهره «حلیمه یعقوب» از بقیه متمایز است؛ رئیس‌جمهور ۶۶ ساله یکی از ببرهای آسیایی یعنی سنگاپور که به رغم اقلیت بودن مسلمانان، سپتامبر سال ۲۰۱۷ در بالاترین جایگاه سیاسی این کشورِ بشدت ثروتمند قرار گرفت.   خواستن توانستن است؛ این تنها یک ضرب‌المثل نیست بلکه شعار زندگی

در میان ۱۰ زن قدرتمند جهان، نام و چهره «حلیمه یعقوب» از بقیه متمایز است؛ رئیس‌جمهور ۶۶ ساله یکی از ببرهای آسیایی یعنی سنگاپور که به رغم اقلیت بودن مسلمانان، سپتامبر سال ۲۰۱۷ در بالاترین جایگاه سیاسی این کشورِ بشدت ثروتمند قرار گرفت.

 

خواستن توانستن است؛ این تنها یک ضرب‌المثل نیست بلکه شعار زندگی حلیمه یعقوب بوده که دیواری برابر خود ندید و از موانع عبور کرد.

 

حلیمه کوچکترین عضو یک خانواده هفت‌نفره مالایی در سنگاپور، پدرش را که سرایداری می‌کرد در هشت سالگی از دست داد. پس از ده سالگی به همراه مادرش که صاحب یک غرفه مواد غذایی بود، از شست‌وشو و پاک کردن میزها و ارائه خدمات به مشتریان تا فروش ساندویچ‌های ارزان‌قیمت را انجام می‌داد.

 

حلیمه می‌گوید بعد از اتمام مدرسه تا ساعت ۱۰ شب مشغول رفت‌وروب و سرویس‌دادن به مشتریان بوده و به همین خاطر صبح‌ها دیر به مدرسه می‌رفته، آنقدر که بارها به دلیل تأخیرهای مکرر تنبیه شده‌است و زمانی که کلاس دوم بوده به دلیل غیبت بیش از اندازه از مدرسه دخترهای چینی سنگاپور اخراج شده است.

حلیمه سپس با تلاش به مدرسه دیگری در سنگاپور رفته و در نهایت توانسته در رشته حقوق از دانشگاه سنگاپور در دوره کارشناسی و سپس کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شود.

 

آنگونه که حلیمه یعقوب در تارنمای شخصی خود نوشته، فقر را از نزدیک تجربه کرده است؛ «در حالی که به عنوان یک جوان برای بقا تلاش می‌کنید، غذا را روی میز می گذارید و با ناامیدی به آینده که هر روز در شما وجود دارد، نگاه می کنید.» او می داند که چگونه فقر می تواند تضعیف کننده باشد.

 

به گزارش ایران مامن، حلیمه یعقوب فعالیتش خود را از سال ۱۹۷۸ در کنگره ملی اتحادیه تجارت آغاز کرد و در سال ۲۰۰۱ وارد عرصه سیاست شد و به عنوان نماینده به پارلمان راه یافت. او ۱۰ سال بعد به وزارت توسعه جوامع، ورزش و جوانان دست یافت و در سال ۲۰۱۳ بعنوان رئیس پارلمان برگزیده شد. او در آن زمان هم نخستین زن و مسلمانی بود که به عنوان رئیس پارلمان سنگاپور انتخاب شد.

 

در نهایت حلیمه یعقوب نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، تا عنوان نخستین رئیس جمهور زن مالایی کشور سنگاپور را از آن خود کند. حلیمه یعقوب نخستین رئیس جمهور زن مسلمان و مالایی سنگاپور طی پنج دهه گذشته است؛ زنی که  مدیریتش برای مهار کرونا در بین باقی کشورها باز هم نام او را سرزبان‌ها انداخت . سنگاپور کشوری که به دست یک زن محجبه مسلمان مدیریت می‌شود و امروز در زمره پیشرفته ترین کشورها است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات