تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 - 17:36
کد خبر : 6370

رئیسی سند خودرو را از محضر بیرون می‌کشد؟

رئیسی سند خودرو را از محضر بیرون می‌کشد؟

بیش از ۱۰ سال است که پلیس راهور و ثبت اسناد بر سر اعتبار برگ سبز خودرو به عنوان جایگزین سند رسمی و دفترخانه‌ای دعوا دارند.   در این سال‌ها مکررا عنوان شده که سود مشترک دفترداران و قوه قضاییه، صدها هزار تومان هزینه اضافی را به جیب فروشندگان خودرو تحمیل و به حساب‌های خاص

بیش از ۱۰ سال است که پلیس راهور و ثبت اسناد بر سر اعتبار برگ سبز خودرو به عنوان جایگزین سند رسمی و دفترخانه‌ای دعوا دارند.

 

در این سال‌ها مکررا عنوان شده که سود مشترک دفترداران و قوه قضاییه، صدها هزار تومان هزینه اضافی را به جیب فروشندگان خودرو تحمیل و به حساب‌های خاص سرازیر می‌کند.

اواخر بهمن ماه وزارت کشور از لایحه اصلاح ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خبر داد تا یک بار برای همیشه این اختلاف به سود برگ سبز راهور حل شود.

 

به گزارش ایران مامن، در این زمینه، تعدادی از نمایندگان از این اقدام اعلام حمایت کرده و حتی برخی اظهار داشته‌اند اگر دولت لایحه ندهد، مجلس این موضوع را به شکل ارائه و بررسی طرح دنبال می‌کند.

 

با این حال، واقعیت امر این است که تا رئیس قوه به حذف هزینه متوسط سه‌میلیون تومانی ناشی از الزام سند محضری برای خودرو رضایت ندهد این وضعیت بلاتکلیف و ممبر درآمدی مهم دفترداران ادامه خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات