تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 - 15:19
کد خبر : 6428

تیری زهرآگین بر قلب و تن کادر بهداشت و درمان

تیری زهرآگین بر قلب و تن کادر بهداشت و درمان

بسم الله الرحمن الرحیم محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی» سلام علیکم و رحمه الله مراتب سپاس و قدردانی خود را از توجه ، عنایت و حمایت های حضرتعالی از کادر بهداشت و درمان کشور که طی یک سال اخیر در خط مقدم مبارزه با کرونا ، ایثارگرانه جانفشانی کرده

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی»
سلام علیکم و رحمه الله

مراتب سپاس و قدردانی خود را از توجه ، عنایت و حمایت های حضرتعالی از کادر بهداشت و درمان کشور که طی یک سال اخیر در خط مقدم مبارزه با کرونا ، ایثارگرانه جانفشانی کرده اند اعلام داشته و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون از خداوندمنان برایتان مسئلت دارم.

حضرت آقا، مستحضرید که که حدود ۸۵ % بیماران سرپایی مبتلا به کرونا توسط بخش بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور مورد غربالگری، مراقبت و پیگیری قرار میگیرند و حدود ۱۵% بیماران توسط کادر محترم درمان مورد مراقبت و پرستاری واقع می شوند.

مستحضرید که که گام چهارم بسیج ملی با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» که این روزها تمام مسئولان وزارتخانه اعم از وزیر محترم و معاونین و… با افتخار از نتایج موثر آن سخن به میان می آورند، توسط کادر بهداشت اعم از ستادی و محیطی به‌همراه نیروهای بسیج در حال اجرا و انجام می باشد.

مستحضرید که بازرسی بمنظور رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا از اصناف، کارخانه ها، اماکن عمومی، آرامستان ها و..توسط بازرسان بهداشت حرفه ای و محیط بخش بهداشت انجام می پذیرد.

مستحضرید که نظارت بر نقاهتگاه‌های بیماران و اعلام ترخیصی آنان به شبکه‌های بهداشت، تهیه و تحویل محیط کشت به مراکز نمونه گیری و جمع آوری و ارسال به آزمایشگاه‌ها، ورود و ثبت اطلاعات بیماران به سامانه‌های وزارتی و استانی و پیگیری وضعیت بیماران و پاسخگویی و مشاوره از طریق تلفن۴۰۳۰ توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر انجام می‌پذیرد.

مستحضرید که غربالگری ها و پیگیری وضعیت بیماران کرونایی توسط مراقبین سلامت در مناطق شهری و بهورزان در مناطق روستایی انجام می‌گیرد.

مستحضرید که ویزیت مراجعین و پیگیری بیماران کرونایی در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و مراکز منتخب تشخیص و درمان کرونا توسط پزشکان شاغل در بخش بهداشت انجام می‌پذیرد و نیز اینکه مشاوره تلفنی در حوزه روانشناسی و تغذیه به مردم و مادران باردار و بیماران اعصاب و روان و افراد دارای فشارخون بالا و… توسط کارشناسان بهداشت روان و تغذیه صورت می‌پذیرد و بسیار اقدامات بی شائبیه دیگری که در حوزه بهداشت خالصانه به ملت ارائه می‌گردد.

حضرت آقا، بنده طی چندین نامه مکرر -که همگی رسانه ای شده است – به ریاست محترم جمهوری، وزیر محترم و معاون بهداشت ایشان ضمن بیان راهکارهای عملی در راه مبارزه و مقابله با این ویروس و بیماری ، مراتب توجه ویژه به حق و حقوق پرسنل حوزه بهداشت با توجه به نقش موثر آنان در مبارزه با کرونا را متذکر شده ام ولی نمی دانم چرا به همین نسبت به احقاق حقوق آنان همت گذاشته نمی شود و مورد بی مهری و کم لطفی و بی عدالتی و تبعیض قرار می‌گیرند در عین حال الی ماشاء الله در رسانه ها بصورت زبانی مورد تفقد و تقدیر قرار می‌دهند دریغ از کمترین حمایت مالی و عملی از آنها!!!

نمی‌دانم در حال حاضر کدام مجموعه دولت بیش از وزارت بهداشت دراین میدان مبارزه و جهاد در اولویت توجه قرار دارد که اینگونه مدافعان سلامت که مبارزان خط مقدم هستند مورد بی توجهی قرارشان می‌دهند.

حضرت آقا ، وقتی خبر اختصاص کارانه های متعدد و سنگین مالی به پرسنل سایر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی بجز وزارت بهداشت را طی این یک سال می شنویم و می بینیم در عین حال معوقات یک‌ساله ما هنوزبطورکامل پرداخت نشده ، مانند تیری زهرآگین بر قلب و تن خسته کادر بهداشت و درمان فرو می‌نشیند که چقدر تبعیض و بی عدالتی؟؟؟ چقدر نادیده انگاشتن و ندیدن زحمات؟؟؟

تاریخ و وجدان های آگاه و با انصاف بر تلاش و ایثار و جانفشانی کادر بهداشت درمان طی یک سال اخیر در این مبارزه طاقت فرسا و سهمگین به نیکی یاد خواهند کرد همچنانکه کم لطفی ، بی مهری و بی عدالتی از سوی مسئولین امر در این وزارتخانه و دستگاه های مربوطه در قبال آنان از خاطر فراموش نخواهد شد.

امید واثق دارم که فرمان گره گشای حضرتعالی همچون گذشته بارقه امید و انگیزه مضاعف را بر دلهای کادر بهداشت و درمان روشن خواهد ساخت.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمدرضا سقائیان فرد
به نمایندگی از جامعه بهداشتی کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رحمان رزاق کیا جمعه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

واقعا بی انصافی هست که حق حقوق مانظیر کارانه.اضافه کاری.حق کرونا.حق مسکن پرسنل بهداشت که واقعا خط مقدم مبارزه با تمام بیماریها بخصوص کرونا هستیم را نمیدهند

پرستارم شنبه , ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱:۰۸

بخدا ظلمه. عین ظلم. جونم درمیاد میبینم جونمو کف دست گذاشتم کس دیگه خوشیشو میکنه. هر چند چاره اس ندارم‌. ولی ظلمه ظلمه

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات