تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 1:00
کد خبر : 6435

دعوای نفتی بین دولت احمدی‌نژاد و روحانی

دعوای نفتی بین دولت احمدی‌نژاد و روحانی

به گزارش ایران مامن، طی روزهای اخیر، علاوه بر اظهارات سخنگوی دولت در مورد تنگناها و توفیقات فروش نفت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در یزد گفت در حالی که دوستان ایران از ما نفت نمی‌خریدند، جوری نفت فروختیم که نه یک دلار تلف شد و نه امثال بابک زنجانی درست شد.   بعد از

به گزارش ایران مامن، طی روزهای اخیر، علاوه بر اظهارات سخنگوی دولت در مورد تنگناها و توفیقات فروش نفت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در یزد گفت در حالی که دوستان ایران از ما نفت نمی‌خریدند، جوری نفت فروختیم که نه یک دلار تلف شد و نه امثال بابک زنجانی درست شد.

 

بعد از آن بود که رستم قاسمی وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد به جهانگیری تاخت که فروش ۹هزار میلیارد تومان طی ۹ ماه اول سال ۹۹ و به اندازه ۱۰ کشتی افتخار ندارد و چرا برای فروش نفت سراغ کسانی رفتید که به آن‌ها انگ کاسب تحریم زدید.

نبود شفافیت در وضعیت فروش نفت باعث شده معیاری برای راستی‌آزمایی صحبت‌های دو طرف در دست نباشد. البته رویترز به تازگی اعلام کرده، ایران طی ماه‌های اخیر مقادیر زیادی نفت خام به چین صادر کرده و راه صادرات به پالایشگاه‌های هند هم باز شده است.

 

تنها چیزی که در دعوای نفتی دو دولت قابل استناد است اعداد و ارقام فروش نفت است. به گزارش دنیای اقتصاد، دولت دوم احمدی نژاد طی ۴ سال ۳۴۳ میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار نفت فروخته و دولت روحانی طی ۶ سال اول و قبل از تشدید تحریم‌های ترامپ، فروشی معادل ۲۹۴ میلیارد دلار داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات