تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 16:03
کد خبر : 6537

بورس مهیای ورود به ۱۴۰۰

بورس مهیای ورود به ۱۴۰۰

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۲۷اسفند‎ماه۹۹ با رشد ۱۷هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد جای گرفت.   رشد حدود یکصد هزار واحدی شاخص کل در آخرین هفته معاملاتی سال باعث شد تا عبور از محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را شاهد باشیم؛ رشدی که سبزی بهار را زودتر از

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۲۷اسفند‎ماه۹۹ با رشد ۱۷هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد جای گرفت.

 

رشد حدود یکصد هزار واحدی شاخص کل در آخرین هفته معاملاتی سال باعث شد تا عبور از محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را شاهد باشیم؛ رشدی که سبزی بهار را زودتر از آغاز سال جدید برای بعضی از نمادها به ارمغان آورد.

 

نمادهای فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارسان، تاپیکو و جم بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

 

گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.

 

به گزارش ایران مامن، پرونده بورس در سال ۹۹ بسته شد اما مرور فراز و نشیب‌هایی که بازار سرمایه در سال جاری شاهد بود، درس‌های مهمی را در ذهن سهامداران ثبت کرد؛ سهامدارانی که شاخص کل نزدیک به ۵۱۰ هزار واحدی را در اولین روز سال و محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را در پایان سال نظاره‌گر شدند اما به جای ثبت خاطره مثبت از این میزان رشد، با نبود اعتماد کافی مواجهند.

 

این اعتماد را تصمیم‌سازان، با استفاده از ابزارها و نظارت‌ها و رفع ریسک‌ها باید تقویت کنند نه اینکه بصورت مداوم شاهد تغییر قوانین و تصمیمات ناگهانی مانند تغییر دامنه نوسان ، تعیین زمان معاملاتی جداگانه برای تعدادی از نمادها، لغو عرضه اولیه‌ها بصورت ناگهانی و غیره باشیم.

 

جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران و احترام به مکانیزم‌های بازار و برطرف کردن ریسک‌ها باید از مهمترین عوامل تصمیم‌گیری برای افق ۱۴۰۰ بورس باشد؛ عواملی که با رعایت آن، شاهد برگشت نقدینگی و رونق به بازار و شکوفایی بورس به عنوان یکی از ارکان اقتصاد خواهیم بود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات