تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 - 14:18
کد خبر : 6589

تشابه و تفاوت فائزه هاشمی با مسعود رجوی

تشابه و تفاوت فائزه هاشمی با مسعود رجوی

«فائزه هاشمی» دختر دوم مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی که از چند ماه پیش، حضور پررنگ‌تری در فضای سیاسی و رسانه‌ای دارد اخیرا گفته در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد می‌شود اما رای نمی‌دهد.   به گزارش ایران مامن، فائزه چندی پیش با بیان اینکه دوست داشت ترامپ رای بیاورد، اظهار کرد کسانی خطرناک‌تر از ترامپ کشور را

«فائزه هاشمی» دختر دوم مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی که از چند ماه پیش، حضور پررنگ‌تری در فضای سیاسی و رسانه‌ای دارد اخیرا گفته در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد می‌شود اما رای نمی‌دهد.

 

به گزارش ایران مامن، فائزه چندی پیش با بیان اینکه دوست داشت ترامپ رای بیاورد، اظهار کرد کسانی خطرناک‌تر از ترامپ کشور را در سراشیبی ناکارآمدی‌، سوء مدیریت، بی کفایتی و حتی تا مرز فروپاشی پیش برده‌اند؛ اظهارنظری که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت و حتی «محسن هاشمی» برادرش از او خواست تا بابت این سخنان عذرخواهی کند.

 

فائزه که سابقه نمایندگی مجلس پنجم را دارد، علاوه بر ۲بار دستگیری در جریان اعتراضات موسوم به «جنبش سبز»، بخاطر اظهارنظرهای بحث‌برانگیزش درباره حقوق، حجاب و دوچرخه‌سواری زنان و نیز برخی تابوشکنی‌های رسانه‌ای، سال‌ها با واکنش‌های تندی مواجه بوده از جمله اسفندماه ۸۹ در شهر ری هدف حمله عده‌ای از طرفداران دولت قبل قرار گرفت و «فاحشه» خطاب شد.

 

حالا فائزه تلویحا انتخابات را تحریم کرده اما گفته نامزد آن می‌شود یعنی مشابه کاری که «مسعود رجوی» سرکرده مجاهدین خلق در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری کرد.

رجوی که به طور ضمنی با رای آری یا نه به جمهوری اسلامی در فروردین ۵۸ مخالفت کرده بود، رفراندوم قانون اساسی در آذرماه همان سال را هم تحریم کرد. همین هم باعث شد تا صلاحیتش برای اولین انتخابات ریاست جمهوری در بهمن‌ماه ۵۸، رد شود و این در حالی بود که بیش از صدنفر برای این انتخابات تایید صلاحیت شدند.

 

با این حال، تفاوت اساسی و بنیادینی بین هاشمی و رجوی وجود دارد و آن زن بودن فائزه است که باعث می‌شود حتی اگر چهره مقبول و بی‌حاشیه‌ای به شمار می‌رفت، نتواند در شمار نامزدهای ریاست‌جمهوری قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رهام جمعه , ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

عالئیییییی

ایران مامن جمعه , ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

مررررررسیییی

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات