تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 - 23:25
کد خبر : 6628

جولان زورگیرهای دیجیتال؛ وقتی آمریکایی‌ها هم مستاصل می‌شوند

جولان زورگیرهای دیجیتال؛ وقتی آمریکایی‌ها هم مستاصل می‌شوند

حملات باج‌­افزاری اکنون به یکی از خطرناک­ترین تهدیدات سایبری شرکت­ها و موسسات دولتی و خصوصی در اقصی نقاط مختلف دنیا تبدیل شده است.   گزارش سالانه مایکروسافت از تهدیدات سایبری در سال ۲۰۱۹ افشا ساخت که سازمان­ها و موسسات عمدتاً برابر حملات سایبری از بین پرداخت باج و ازکارافتادن سامانه‌های خود، عمدتاً پرداخت باج را

حملات باج‌­افزاری اکنون به یکی از خطرناک­ترین تهدیدات سایبری شرکت­ها و موسسات دولتی و خصوصی در اقصی نقاط مختلف دنیا تبدیل شده است.

 

گزارش سالانه مایکروسافت از تهدیدات سایبری در سال ۲۰۱۹ افشا ساخت که سازمان­ها و موسسات عمدتاً برابر حملات سایبری از بین پرداخت باج و ازکارافتادن سامانه‌های خود، عمدتاً پرداخت باج را انتخاب می­‌کنند. شرایط ناشی از بحران همه‌­گیری کرونا هم این حملات را تشدید کرده است.

 

دامنه حملات باج افزاری به حدی گسترش یافته که حتی دانشگاهها و موسسات علمی و پژوهشی نیز در امان نیستند. چندی پیش پرداخت باج ۴۰۰ هزار دلاری دانشگاه یوتا آمریکا به یک گروه هکری ناشناس بسیار خبر ساز شد.

 

براساس گزارش تارنمای «کرواد استریک» (CrowdStrike)، در سال ۲۰۲۰ تعداد حملات سایبری مبتنی بر باج­‌گیری افزایش قابل توجهی داشته است.

 

گزارش­ها حاکی از آن است که صنعت ارتباطات رادیویی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ بیشترین آسیب و زیان را از جانب حملات باج افزاری دیده است و دولت­های چین و کره شمالی بیشترین حملات را علیه صنایع و زیرساخت‌های ارتباطاتی و سایبری آمریکا نظیر انرژی‌های پاک، سلامت و بهداشت، بیوفناوری و دارویی صورت داده‌­اند.

 

گفته می‌­شود هکرهای چینی به سرقت اسرار محرمانه دولتی آمریکا علاقه وافری نشان داده ­اند و صنایع و شرکتهای فعال در حوزه زنجیره ­های تامین آمریکا یکی از اهداف بالقوه جذاب هکرهای چینی به شمار می ­آید.

به گزارش ایران مامن، اخیراً برخی از محققان امنیتی مدعی شده­ اند که شرکت «کیا موتورز» (Kia Motors) در آمریکا درگیر حملات سایبری متعددی شده است و نرم‌افزار UVO Link، سرویس‌های تلفن، سیستم‌های پرداخت و پورتال مالکان خودرو و سایت‌های داخلی این شرکت با اختلال عملکردی مواجه شده‌اند.

 

محققان شرکت سایبری «بلیپینگ کامپیوتر» اعلام کرده­ اند کیاموتورز آمریکا قربانی حملات باج افزاری شده و اپراتورهای باج افزار «داپل پیمر» عامل حمله به این شرکت بوده‌اند. در حملات سایبری مذکور هکرها ادعا کرده ­اند که شرکت «هیوندای موتور» آمریکا را که شرکت مادر کیاموتورز محسوب می‌شود هدف قرار داده‌اند. گفته می­ شود هکرها در یکی از سایت‌های «دارک نت» از شرکت هیوندای موتور طلب باج کرده ­اند.

 

هکرها همچنین در همین سایت مدعی شده‌اند حجم عظیمی از داده ­ها و اطلاعات شرکت کیاموتورز در آمریکا را سرقت کرده‌اند و چنانچه شرکت با آن‌ها مذاکره نکند و از پرداخت باج امتناع ورزد، پس از دو یا سه هفته تمامی این  داده­ ها را در معرض عموم قرار خواهند داد.

 

براساس گزارش شرکت بلیپینگ کامپیوتر، اپراتورهای داپل پیمر از شرکت کیاموتورز ۴۰۴ بیت کوین طلب باج کرده و یادآور شدند که چنانچه این مبلغ ظرف ۱۰ روز پرداخت نشود، میزان باج به ۶۰۰ بیت کوین افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات