تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400 - 16:15
کد خبر : 6653

نگر‌انی‌ها از پان‌ترکیسم

نگر‌انی‌ها از پان‌ترکیسم

انتشار تصویری از بزرگداشت پیروزی ترک‌ها در جنگ چاناک کاله در جریان جنگ اول جهانی، بازخوردهای گوناگونی را به دنبال داشت و برخی از مخاطبان ایران مامن پرسش‌هایی را درباره رویکردهای این رسانه مطرح ساختند.   از جمله این واکنش‌ها ابراز نگرانی یکی از دانش‌آموختگان دکتری جامعه‌شناسی بود که درباره رشد پان‌ترکیسم در نواحی مختلف

انتشار تصویری از بزرگداشت پیروزی ترک‌ها در جنگ چاناک کاله در جریان جنگ اول جهانی، بازخوردهای گوناگونی را به دنبال داشت و برخی از مخاطبان ایران مامن پرسش‌هایی را درباره رویکردهای این رسانه مطرح ساختند.

 

از جمله این واکنش‌ها ابراز نگرانی یکی از دانش‌آموختگان دکتری جامعه‌شناسی بود که درباره رشد پان‌ترکیسم در نواحی مختلف کشور هشدار داد.

 

به گفته وی، این جریان به صورتی بسیار نگران‌کننده‌ و به شکل «ریزومیک» (ضدتمرکز) در نقاط مختلف حتی تهران سربرآورده است. در میان مردم نواحی غربی کشور جریاناتی مثل لیبرال، چپگرایی و … جایی ندارد و تنها چیزی که به چشم می‌خورد پان ترکیسم است که از آن سوی مرزها به آن دامن می‌زنند.

 

این دانش‌آموخته جامعه‌شناسی تصریح کرد ما وظیفه‌ای انسانی داریم تا مقابل این جریان بایستیم چون تکلیف آتاتورک که دستش در خون هزاران نفر آغشته است روشن است.

 

یکی دیگر از مخاطبان نیز ترویج اندیشه آتاتورک را یکی از مسائلی دانست که با تلاش‌های اخیر برای برجسته‌سازی رضاشاه پهلوی و تطهیر وی همپیوندی دارد.

 

خبر مرتبط:

بزرگداشت سالگرد پیروزی ترک‌ها در جنگ معروف چاناک کاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات