تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 22:15
کد خبر : 6671

ارتباط اف بی آی با ترامپی‌هایی که به کنگره آمریکا حمله کردند

ارتباط اف بی آی با ترامپی‌هایی که به کنگره آمریکا حمله کردند

بعد از رخداد بی‌سابقه حمله هواداران دوآتشه «دونالد ترامپ» به «کاپیتول هیل» که ششم ژانویه (اواسط دی‌ماه) و چند روز بعد از انتخابات ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، رسانه­ های آمریکایی خبر دادند یکی از  لیدرهای مهاجمان به کنگره افسر سابق نیروی دریایی ارتش آمریکا و مدیر سابق یکی از بخش­ های FBI (پلیس فدرال) بوده است.

بعد از رخداد بی‌سابقه حمله هواداران دوآتشه «دونالد ترامپ» به «کاپیتول هیل» که ششم ژانویه (اواسط دی‌ماه) و چند روز بعد از انتخابات ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، رسانه­ های آمریکایی خبر دادند یکی از  لیدرهای مهاجمان به کنگره افسر سابق نیروی دریایی ارتش آمریکا و مدیر سابق یکی از بخش­ های FBI (پلیس فدرال) بوده است.

 

همانطور که پیش بینی می­ شد  بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و پرونده پر رمز و راز دخالت روسیه در پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات، انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ با چالش های سیاسی و امنیتی متعددی نظیر مداخله هوشمند طرف‌های خارجی در انتخابات و فرایندهای دمکراتیک آمریکا، خودداری ترامپ و هوادارانش از پذیرش رسمی نتیجه انتخابات و در نهایت حمله خشون ت­آمیز  طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا همراه شد.

 

در انتخابات اخیر ایالات متحده فارغ از دخالت بازیگران ثالث، دونالد ترامپ و هوادارانش با طرح شائبه تقلب سیستماتیک در انتخابات از پذیرش رسمی نتیجه انتخابات مبنی بر پیروزی جو  بایدن سرباز زدند و حتی تیم حقوقی ترامپ تلاش داشت از طریق مراجع قضایی نتیجه انتخابات را ابطال کنند.

 

با این حال ترامپ در اثبات ادعای خود با موانع حقوقی و سیاسی متعددی مواجه شد و در نهایت گروه های مختلف طرفدار ترامپ به ویژه جریان­های «سوپرماسیستهای راست افراطی» با حمله به کاخ کاپیتول، رسوایی بزرگ در تاریخ دمکراسی پوشالی آمریکا رقم زدند.

 

به گزارش ایران مامن، چندی پیش در محافل رسانه­ ای آمریکا اخباری مبنی بر چگونگی تقلب در انتخابات از طریق نرم ­افزاری که در NSA (آژانس امنیت ملی) ساخته شده است مطرح شد و دامنه خشونت ­ها و ناآرامی ­های خیابانی در اعتراض به نتیجه انتخابات را شدت بخشید.

 

در این خصوص،  «توماس مک اینرنی» ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده نحوه عملکرد نرم ­افزار ویژه ­ای را که در  NSA تهیه شده و می­ تواند برای تغییر شمارش آراء در انتخابات استفاده شود، در یک فیلم کوتاه هفت دقیقه ­ای توضیح داد. در این فیلم کوتاه استفاده از این نرم ­افزار برای تغییر نتیجه رای‌گیری در «ویسکانسین» و «میشیگان» توضیح داده شد.

به تازگی نیز وکیل مدافع «توماس کالدول» ساکن ایالات ویرجینیا و یکی از رهبران و لیدرهای حمله کنندگان به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ، در اظهاراتی چالش برانگیز اظهار داشت که  موکل وی یک سرباز با سابقه نیروی دریایی ارتش ایالات متحده است که از سال ۱۹۷۹ دارای طبقه­ بندی امنیتی فوق ­العاده مخفی بوده و  از سال ۲۰۰۹ نیز به عنوان ریاست یکی از بخش ­ای اف­ بی ­آی فعالیت می ­کرده است.

 

همچنین گفته می­ شود کالدول تا سال ۲۰۱۰ مدیریت یک شرکت مشاوره ­ای را بر عهده داشته که برخی از ماموریت های طبقه بندی شده را برای دولت ایالات متحده انجام داده است. «توماس پلوفچان» وکیل این افسر سابق ارتش آمریکا همچنین اظهار داشته، از آنجایی که کالدول بارها به عنوان فردی شایسته و مورد اعتماد و اطمینان دولت ایالات متحده، خدمات شایانی به نهادهای دولتی ارائه کرده است؛ بعد از بازجویی­ های اولیه و در حالی که منتظر شروع دادگاه خود است، از زندان آزاد شده است.

 

گزارش ­ها حاکی از آن است مقامات قضایی آمریکا مدعی شده اند که  کالدول ۶۶ ساله رهبر یک گروه شبه نظامی راست­گرایان افراطی موسوم به «سوگندداران»  (Oath Keepers) است و بعد از اتفاقات حمله به ساختمان کنگره کالدول  در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ به اتهام توطئه علیه امنیت ملی بازداشت شد. کالدول در بازجویی­ های اولیه هرگونه درگیری با محافظان ساختمان کنگره را رد کرده و وکیل مدافع وی نیز بر این باور است که  موکلش یک «جانباز ۱۰۰ درصد معلول» است و به دلیل محدودیت جسمی نمی­توانست به زور و خشونت متوسل شود.

 

با این وجود، مقامات امنیتی و قضایی آمریکا  از وی به عنوان عضو فعال گروه سوگندداران یاد کرده‌اند.  در حال حاضر نیز کالدول از زمان دستگیری در خانه ­اش در بریویل ایالت  ویرجینیا در حبس خانگی به سر می برد.  گفته می ­شود کالدول یکی از ۲۰۰ نفری است که تاکنون به جرم ­هایی مانند اخلال در کنگره ، رفتارهای بی قاعده و تعرض متهم شده ­اند. مقامات قضایی آمریکا اعلام داشته ­اند که گروه ویژه ­ای از دادستان­ ها در حال بررسی و رسیدگی به پرونده حمله به ساختمان کنگره هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات