تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 23:53
کد خبر : 6675

نامه ای به خدا از سوی یکی از اعضای جامعه بهداشتی کشور

نامه ای به خدا از سوی یکی از اعضای جامعه بهداشتی کشور

محمدرضا سقائیان فرد یکی از اعضای جامعه بهداشتی کشور نامه ای را در اختیار ایران مامن قرار داده که متن آن را در ادامه می‌خوانیم:   بسم الله الرحمن الرحیم سلام به ساحت مقدس حضرت رب الارباب ابتدا بخاطر تمام نعماتی که به ما ارزانی داشته ای سپاسگزارم بخصوص نعمت سلامتی و حیات. از همان

محمدرضا سقائیان فرد یکی از اعضای جامعه بهداشتی کشور نامه ای را در اختیار ایران مامن قرار داده که متن آن را در ادامه می‌خوانیم:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به ساحت مقدس حضرت رب الارباب

ابتدا بخاطر تمام نعماتی که به ما ارزانی داشته ای سپاسگزارم بخصوص نعمت سلامتی و حیات.

از همان اول باید به سراغ شما می آمدم و نامه هایم را برای شما رسانه ای میکردم. نمیدانم چرا دوباره به وعده و وعید مسئولان مان اعتماد کردم و خواستم ثابت کنم که آزموده را آزمودن خطا نیست ولی نشد ، خطاست.

ای خدای سمیع و بصیر، حتما میدانید و مطلعید که بیش از یکسال  اخیر چه برسر مردمان جهان آمده از شر این ویروس کرونا. چه انسان های عزیزی جان باختند و چه تلاش ها و کوشش های بسیاری برای مهار آن و حفظ و سلامت آحاد جامعه جهانی شکل گرفت و چه حمایت ها و پشتیبانی ها از سوی مسئولان کشورها از کادر بهداشت درمان خود بعمل آمد . ولی بگذارید از خودمان و کشورمان بگویم که «آنچه به خانه رواست به مسجد حرام است

ای خدای شاهد و علیم، طی این مدت چندین بار به مسئولان کشور خاصه متولیان بهداشت و درمان نامه نوشتم که مطالبات بحق پرسنل بهداشت و درمان چه شد؟ چرا « هزار وعده خوبان یکی وفا نکند؟»با خودم فکر میکردم چطور درعصر ارتباطات میشود مطالبات بحق یک جامعه بزرگ بهداشتی درمانی را نشنیده گرفت و پاسخ درخوری به مجاهدت های آنان نداد و درخواست ها را در پیچ و تاب بروکراسی به فراموشی سپرد آنهم در برهه ای از زمان که بیشترین احتیاج را به انان دارند. دریافتم که  إِنَّ الْإِنْسَانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ۱ دیگه از ما چه توقعی است؟ اما دلگرم شدم که وَإِنَّهُ عَلَى ذَلِکَ لَشَهِیدٌ۲.

ای خدای عادل و وکیل، دلمان از تبعیض و بی عدالتی به درد آمده و تنمان از زحمات خسته و جانمان ملول گشته ازاین همه بی مسئولیتی مسئولان. ازاینکه مدام در مقام سخنرانی و مصاحبه و … زبان به تقدیر و تشکر میگشایند- که البته آنهم تبعیض آمیز که عده ای را نام میبرند و بسیاری را یادشان میرود و تو آگاهی که سهوی است یا عمدی- ولی در مقام عمل هیچ.

ای خدای رئوف و رحیم ، پرسنل بهداشت و درمان از دیگران چه کم دارند که ایام عید همگی مطالبات و معوقات شان را دریافت میکنند و در کنار خانواده ایام بکام میگذرانند و اینان باید با حسرت بر این فاصله طبقاتی و تبعیض آمیز چشم بدوزند و عزتمندانه و شجاعانه در میان میدان پر از خطر مرگ ، با ویروسی خطرناک و بی رحم دست وپنجه نرم کنند و در عین حال هرگز سلامتی مردم را فدای این ناسپاسی مسئولان امر نکنند و با قلبی رنجور از بی مهری در کنار خانواده  های خود روزگار بگذرانند

ای خدای جبار و متکبر ، آیا رواست مسئولان امر در جواب این همه مطالبه بحق ، دست به سیاسی بازی بزنند و بعداز این همه فشار طی نامه ای۳ «روغن ریخته را نذر امامزاده کنند» و از پولی که دیگر نمانده و ماهها قبل طی نامه های جداگانه ای۴و۵ در محل دیگری خرج شده است  و اصلا اشاره ای به ذخیره سازی آن مبالغ برای تعیین تکلیف شدن مطالبات سایر پرسنل نشده و… و برای دلگرم کردن این پرسنل حاتم بخشی نمایشی کنند؟ تامثلا خودشان را از زیر بار فشار افکار عمومی رها بخشند؟  اینست پاسخ تلاش ها و زحمات کادر بهداشت و درمان ؟؟ و خدایا تو این را می پسندی؟

ای خدای باسط و رازق، آنچه تا کنون به انجام رسانده ایم مطالبه حق است طبق فرمایش امام المتقین علی(ع) که فرمود : اَیَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ! وَ لاَیُدْرَکُ الْحَقُّ إِلاّ بِالْجِدِّ ۶ وتا احقاق حقوق از دست رفته خویش از پای نخواهیم ایستاد و  از تو برکت در روزی ، سلامتی و عافیت در جسم و جان، عاقبت به خیری و ایستادگی و استقامت در برابر تبعیض و بی عدالتی را برای زحمتکشان ، مجاهدان و مدافعان سلامت ملت در این عرصه مسئلت مینمایم و اینکه ای خدای منتقم ، داد دادخواهان مظلوم را  بستان چه در دنیا و چه در آخرت که تو احکم الحاکمینی .

وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ رَسُولِهِ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیما کَثِیرا.

محمدرضا سقائیان فرد به نمایندگی از جامعه بهداشتی کشور جمهوری اسلامی ایران

 

  1. (که) قطعاً انسان نسبت به پروردگارش بسیار ناسپاس است،
  2. و بی تردید خود او بر این ناسپاسی گواه است
  3. نامه شماره ۲۲۳۶۴/۳۰۰ د مورخ ۲۶/۱۲/۹۹ معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی
  4. نامه شماره ۱۴۳۳۹/ ۳۰۰ د مورخ ۱۱/۰۹/۹۹ معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی
  5. نامه شماره ۱۷۱۳۵/ ۳۰۰ د مورخ ۲۰/۱۰/۹۹ معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی
  6. «افراد ضعیف و ناتوان، هرگز نمى توانند ستم را از خود دور کنند و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آید». خطبه۲۹ نهج البلاغه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات