تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 20:26
کد خبر : 6725

اِم.بی.اِس در پرتگاه مارب

اِم.بی.اِس در پرتگاه مارب

تحولات روزها و ماه‌های اخیر نشان از آغاز روند تغییرات بسیار مهم در عربستان سعودی دارد.   به گزارش ایران مامن، محمد بن سلمان ولیعهد کنونی عربستان که با روی کار آمدن بایدن و بازخوانی مجدد پرونده قتل جمال خاشقچی با تشدید فشارهای بیرونی مواجه شده در تلاش است تا با افزایش مناسبات با چین

تحولات روزها و ماه‌های اخیر نشان از آغاز روند تغییرات بسیار مهم در عربستان سعودی دارد.

 

به گزارش ایران مامن، محمد بن سلمان ولیعهد کنونی عربستان که با روی کار آمدن بایدن و بازخوانی مجدد پرونده قتل جمال خاشقچی با تشدید فشارهای بیرونی مواجه شده در تلاش است تا با افزایش مناسبات با چین و دیگر رقبای ایالات متحده شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

 

تلاش‌های ولیعهد در حالی است که اتفاقات یمن و پیشروی روزافزون حوثی‌ها در استان استراتژیک مارب شروع رقم خوردن آینده ای نیست که چندان به نفع محمد بن سلمان باشد.

غیر از تحولات مهمی که در دو سطح منطقه‌ای و بین المللی واقع شده است، برخی منابع داخل عربستان از آغاز طیفی تحرکات درونی این کشور خبر داده اند؛ تحرکاتی که دیگر تنها محدود به استان‌های شرقی و غالباً شیعه‌نشین نظیر احساء و قطیف نیست.

 

این تحولات با توجه به ساختار بسیار خاص سیاسی این کشور و قریب‌الوقوع بودن بحران جانشینی (در دوران بعد از ملک سلمان) می‌تواند سرآغاز زلزله‌ای سیاسی در سرزمین حجاز و کل منطقه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات