تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 20:27
کد خبر : 6787

لشکر کاندیداهای ۱۴۰۰، انتخابات را دومرحله‌ای می‌کند؟

لشکر کاندیداهای ۱۴۰۰، انتخابات را دومرحله‌ای می‌کند؟

تعداد نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ روز به روز زیاد می‌شود و فعالیت‌های تبلیغاتیشان نیز هم؛ از سفرهای استانی و دیدارهای مردمی گرفته تا تب و تاب مجازی و هشتگ‌بازی و …   و اما کاندیداها را بر اساس خط و خطوط سیاسی، رویکردها و سوابق می‌توان به چند دسته تقسیم کرد.   جریانات سیاسی اصلاح‌طلب

تعداد نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ روز به روز زیاد می‌شود و فعالیت‌های تبلیغاتیشان نیز هم؛ از سفرهای استانی و دیدارهای مردمی گرفته تا تب و تاب مجازی و هشتگ‌بازی و …

 

و اما کاندیداها را بر اساس خط و خطوط سیاسی، رویکردها و سوابق می‌توان به چند دسته تقسیم کرد.

 

جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا نامزدهای متعددی معرفی کرده‌اند. اگرچه همه این کاندیداها مورد حمایت جریانی نیستند اما برآمده از همین جریاناتند.

 

چهره‌هایی چون عارف، محسن رهامی، سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، علی مطهری، عباس آخوندی، مسعود پزشکیان، محمدعلی افشانی، صادق خرازی و … کاندیدای احتمالی اصلاحاتند.

افرادی چون قالیباف، حاجی بابایی، محسن رضایی، سعید جلیلی و … از جریان اصولگرایی قصد دارند پا به این عرصه بگذارند. البته طیفی از اصولگرایان بر مبنای این ایده که سیدابراهیم رئیسی همه راست‌ها را دور هم جمع می‌کند می‌کوشند.

 

به گزارش ایران مامن، کاندیداتوری دولتمردانی از جمله آذری جهرمی، اردکانیان، سورنا ستاری، ظریف هم مطرح شده است.

 

نامزدهایی هم که که سبقه نظامی دارند از جمله حسین دهقان، رستم قاسمی، سعید محمد، پرویز فتاح، علی شمخانی و … بر سر زبان‌ها افتاده‌اند.

 

افرادی که در حال حاضر خود را مستقل می نامند مانند احمدی نژاد، لاریجانی، ضرغامی، غرضی و … نیز در این حوزه قصد ورود دارند.

 

در این اوضاع کار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت این نامزدها بسیار حساس و زیاد شده و با وجود حجم کاندیداها، احتمال به دور دوم کشیدن انتخابات ۱۴۰۰ دور از ذهن نیست.

 

امیر حمزه نژاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات