تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 23:27
کد خبر : 6795

آزاده نامداری را چه کسی کشت؟

آزاده نامداری را چه کسی کشت؟

خبر مرگ «آزاده نامداری» در حالی در صدر اخبار قرار گرفته که زندگی حرفه‌ای نابود شده‌‌ی او به عنوان یک زن، دغدغه‌ی کمتر کسی بود.   نامداری کار خود را از شبکه‌ی زاگرس کرمانشاه شروع کرد. در فاصله سالهای ۸۴ تا ۸۸ مجری برنامه‌ی تازه‌ها بود و بعد غیرمنتظره‌ را در شبکه دو اجرا کرد.

خبر مرگ «آزاده نامداری» در حالی در صدر اخبار قرار گرفته که زندگی حرفه‌ای نابود شده‌‌ی او به عنوان یک زن، دغدغه‌ی کمتر کسی بود.

 

نامداری کار خود را از شبکه‌ی زاگرس کرمانشاه شروع کرد. در فاصله سالهای ۸۴ تا ۸۸ مجری برنامه‌ی تازه‌ها بود و بعد غیرمنتظره‌ را در شبکه دو اجرا کرد.

 

اجراهای پر‌انرژی، مسلط و متفاوت وی سبب شد در برنامه‌های مناسبتی هم دعوت شود. شب نشینی شبکه جام جم و برنامه رادیوهفت شبکه آموزش از این نمونه‌ها بودند.

 

سال ۹۱ برنامه جنجالی (در حد صدا و سیما جنجالی) خانمی که شما باشی را آغاز کرد که با وجود فراز و فرودها پنج دوره ادامه یافت. پس از آن در حالی که زمزمه ممنوع‌التصویری وی به گوش می رسید با حضور در در برنامه  شب آدینه، رکورد آمار پیامکی صدا و سیمای مرکز همدان را شکست.

 

طلایی‌ترین روزهای زندگی نامداری به سرعت نور با انتشار فیلمی بدون حجاب از او به پایان رسید. او مردم و مسوولان را با هم از دست داد.

 

اینکه اساسا چرا باید شرایط به نحوی باشد که اشخاص ناچار به ریا و پنهان‌کاری شوند علاوه بر تاسف‌آوری مساله رقت‌انگیزی است. یکی از نخستین آموزه‌های همه‌ی ادیان راستگویی و پرهیز از دروغ و ریا است. بسیاری می پرسند چگونه می‌توان ادعای اسلامی بودن را داشت حال آنکه در حوزه‌های مختلف آموزشی، حرفه‌ای و هنری بسیاری دروغگو و ریا‌کار تربیت می‌شوند.

 

افرادی که برای استخدام باید گزاره‌های عجیبی را حفظ کنند که هرگز دغدغه‌شان نبوده و نخواهد بود. آنها ناچارند به انجام اعمال دینی‌شان اعتراف کنند. عبادت که رابطه‌ای میان بنده و خدا است، مستمسک نان خوردن آدم‌ها می شود.

 

آیا مدعای لیدری جهان برای دهان ما بیش از حد بزرگ نیست؟ در حالی‌که مردمان برای دستیابی به کار و شغل دلخواه‌شان دروغ می‌گویند؟

البته که بسیاری از ما راه نامداری را نرفتیم و ترجیح دادیم از شغل و جایگاهی که لیاقتش را داشتیم و سالیان جوانی را وقفش کرده‌ایم، چشم بپوشیم، اما نقاب‌های رنگارنگ بر چهره نزنیم.

 

اما بیایید قبول کنیم که ما مردم نیز با نامداری و امثالهم بد کردیم. کلیپ او را پخش کردیم. او را بیرحمانه زیر گیوتین قضاوت گردن زدیم. این حجم از  کینه و انتقام‌جویی شایسته ما نبود.

 

ای کاش نامداری هرگز وارد بازی حجاب برتر نمی‌شد. کاش کمتر جاه‌طلب بود و سعی می‌کرد مجری معمولی‌تر و بادوام‌تری باشد. اما این چیزی از بی‌رحمی مداوم ما کم نمی‌کند. ما نامداری‌ها را بارها بالا برده و بعد با کمترین خطایی له کرده‌ایم.

 

 

تا هست به ذلت بکشندش به جفا

تا رفت به عزت ببرندش سر دست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات