تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 15:50
کد خبر : 6847

وقتی اجاره هکر زیر زبان شیوخ اماراتی مزه می‌کند

وقتی اجاره هکر زیر زبان شیوخ اماراتی مزه می‌کند

به گزارش رسانه‌های غربی مثل «رویترز» و «نیویورک تایمز»، شیوخ اماراتی طی سال‌های اخیر به طور گسترده از حملات هکری علیه همه رقبای خود استفاده کرده و برای اجاره جاسوسان و مهاجمان سایبری ریخت‌وپاش کرده‌اند.   نیویورک تایمز نوشته امارات متحده عربی تیمی هکری برای جاسوسی از مخالفان خاندان سلطنتی و رقبای منطقه ­ای خود

به گزارش رسانه‌های غربی مثل «رویترز» و «نیویورک تایمز»، شیوخ اماراتی طی سال‌های اخیر به طور گسترده از حملات هکری علیه همه رقبای خود استفاده کرده و برای اجاره جاسوسان و مهاجمان سایبری ریخت‌وپاش کرده‌اند.

 

نیویورک تایمز نوشته امارات متحده عربی تیمی هکری برای جاسوسی از مخالفان خاندان سلطنتی و رقبای منطقه ­ای خود به خصوص قطر تشکیل داده است. اطلاعات این روزنامه نشان می­ دهد امارات پیمانکاران و تحلیل­گران سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و افسرانی از دیگر نهادهای اطلاعاتی را با حقوق­های نجومی و وعده تامین خانه و امکانات بدون مالیات به ابوظبی کشانده است.

 

به گزارش این روزنامه آمریکایی، در ابتدا مخالفان و رقبای سیاسی خاندان سلطنتی امارات متحده عربی هدف اولیه حملات سایبری بودند اما با آغاز تنش میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ژوئن ۲۰۱۷،  تغییراتی در وظایف آنها به وجود آمد و کشف ارتباط بین دولت قطر و گروه‌های وابسته به اخوان المسلمین و سایر جنبش­های وابسته به دولت قطر به هدف اصلی آنها بدل شد.

 

یکی از عملیات ­های خبرساز این تیم سایبری در سال ۲۰۱۵ هک رابطه ایمیلی «شیخه موزه بنت ناصر» همسر پادشاه سابق قطر با «میشل اوباما» بود که از بانوی اول آمریکا خواسته بود در اجلاس سالانه آموزش و پرورش دوحه شرکت کند.

 

 

به گزارش ایران مامن، ادعا می ­شود به دلیل انجام این حملات سایبری و جاسوسی از اتباع آمریکایی، برخی از پیمانکاران پروژه جاسوسی امارات کنار کشیده­ اند. علاوه ­بر این، تعدادی از این افراد امارات را ترک کرده و اندکی بعد در رابطه با جزئیات حملات سایبری انجام گرفته به آژانس امنیت ملی آمریکا گزارش داده ­اند. به سبب افشاگری آنها حال اطلاعات قابل اتکایی از فعالیت­ های جاسوسی امارات متحده عربی علیه سازمان‌ها و دولت‌های منطقه افشا شده است.

 

قبل از گزارش نیویورک­ تایمز نیز اطلاعات زیادی درباره تیم سایبری امارات منتشر شده بود. برای نمونه در آوریل ۲۰۱۹ رویترز گزارشی از هکرهای آمریکایی استخدام شده در امارات منتشر کرد و آغاز این پروژه را به سال ۲۰۱۷ مربوط دانست.

 

در گزارش رویترز آمده که عمده خبرگزاری­ های مطرح منطقه و جهان از جمله خبرگزاری بی.بی.سی، الجزیره، و برخی از رسانه ­های برجسته عربی مورد هدف قرار گرفته­ اند. علاوه­ بر این، دستگیری دو جاسوس امارات متحده، به نام های «سمیر سمیح شعبان» و «زکی ی.م. حسن» از سوی سازمان اطلاعات ملی ترکیه در آوریل ۲۰۱۹ اطلاعات قابل توجهی از شبکه جاسوسی امارات متحده در سراسر منطقه ارائه کرد. ضمن اینکه شواهد قابل تاملی از نقش این گروه سایبری در قتل جمال خاشقچی به دست آمده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات