تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1400 - 20:08
کد خبر : 6896

خمینی جوان در اوایل لیست اصلاح‌طلبان

خمینی جوان در اوایل لیست اصلاح‌طلبان

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تا همین‌جای کار هم از نظر تعداد نامزدهای ورود به پاستور رکورددار است. از هر جناح سیاسی نام چند نفر مطرح است و بعد از تعطیلات نوروز روند غربالگری آنان به راه خواهد افتاد.   «سید حسن خمینی» نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی یکی از همین نام‌های پرطمطراق است. برخی حتی از

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تا همین‌جای کار هم از نظر تعداد نامزدهای ورود به پاستور رکورددار است. از هر جناح سیاسی نام چند نفر مطرح است و بعد از تعطیلات نوروز روند غربالگری آنان به راه خواهد افتاد.

 

«سید حسن خمینی» نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی یکی از همین نام‌های پرطمطراق است. برخی حتی از چیدمان کابینه و وزیران او هم سخن گفته‌اند از جمله «محمدجواد ظریف» به عنوان معاون اول وی معرفی شده است.

 

بنا بر این ادعا، ظریف قرار است نقش جهانگیریِ سال ۹۶ را بازی کند و بعد از مناظراتِ احتمالی به نفع سیدحسن کنار بکشد. البته بعضی می‌گویند شاید ظریف کاندیدای پوششی لاریجانی شود.

 

 

به گزارش ایران مامن، طی سال‌های افول اصلاح‌طلبان، با توجه به ارتباط ویژه سیدحسن با این جریان و نیز خانواده هاشمی بارها زمزمه‌های نامزدی زمزمه او برای ریاست‌جمهوری مطرح بوده است.

 

رد صلاحیت تولیت مرقد امام برای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ نشان داد نوه امام بودن هم تضمینی برای ورود به سطح اول سیاست نیست خاصه که هیچ سابقه اجرایی ندارد و شورای نگهبان می‌تواند بار دیگر صلاحیتش را رد کند.

 

با این حال، خمینیِ ۴۸ساله را می‌توان به نسبت چهره‌ای اجماع‌ساز تصور کرد. هر چند وی تلویحا اعلام کرده تمایلی به نامزدی ندارد اما طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات