تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1400 - 21:14
کد خبر : 6900

گزارش اسرائیلی‌ از چنگ‌اندازی «بچه‌گربه‌های خانگی» ایران

گزارش اسرائیلی‌ از چنگ‌اندازی «بچه‌گربه‌های خانگی» ایران

شرکت امنیتی «چک پوینت» که در زمینه امنیت سایبری، تولید نرم‌افزار و فایروال‌ها فعالیت دارد و مقر آن در تل آویو است اخیرا گزارشی از توان تهاجمی سایبری ایران منتشر کرده است.   این شرکت با استناد به تحقیقات شرکت بین ­المللی «سیف بریچ» (SafeBreach) مدعی افزایش عملیات­ سایبری ایران شده است. تهیه‌کنندگان این گزارش

شرکت امنیتی «چک پوینت» که در زمینه امنیت سایبری، تولید نرم‌افزار و فایروال‌ها فعالیت دارد و مقر آن در تل آویو است اخیرا گزارشی از توان تهاجمی سایبری ایران منتشر کرده است.

 

این شرکت با استناد به تحقیقات شرکت بین ­المللی «سیف بریچ» (SafeBreach) مدعی افزایش عملیات­ سایبری ایران شده است. تهیه‌کنندگان این گزارش مدعی ­اند با انجام تحقیقاتی مفصل به ابعاد جدیدی از برنامه دو گروه پیشرو سایبری ایران دست یافته ­اند که عملیات‌ داخلی و فرامرزی متعددی انجام داده­ اند.

 

دو گروه سایبری مورد نظر به ادعای این شرکت اسرائیلی گروه «بچه‌گربه‌های خانگی» و گروه «اینفی» هستند که سابقه‌ای طولانی در حملات سایبری و عملیات‌ نفوذ دارند؛ عملیاتی که گوشی‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی افراد را هدف قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، «بچه‌گربه‌های خانگی» سال ۲۰۱۶ تشکیل شده و ماموریت اصلی آن حمله به گوشی تلفن همراه حامیان داعش و دیگر گروه‌های تهدیدکننده ثبات جمهوری اسلامی بوده است. به ادعای این گزارش اهداف قربانیان عملیات‌ «بچه‌گربه‌های خانگی» در کشورهای مختلف شناسایی شده ­اند. در این رابطه نتایج تحقیقات نشان می­ دهد، ۲۵۱ نفر در ایران، ۲۵ نفر در ایالات متحده، ۳ نفر در بریتانیا، ۱۹ نفر در پاکستان، ۸ نفر در افغانستان و یک نفر در ترکیه و ۲ نفر در ازبکستان از جمله اهداف عملیات ­های سایبری این گروه تا زمان تهیه گزارش بوده‌اند.

 

گفته شده روش نفوذ آنها نیز استفاده از بدافزارهای (FurBall) است. این بدافزار از طریق وبلاگ‌های ایرانی، کانال‌های تلگرامی و یا حتی پیامک از سیستمی به سیستم دیگر منتقل می ­شود. چک پوینت مدعی شده نهادهای امنیتی در آمریکا به قربانیان این حملات هشدار داده ­اند.

 

تهیه‌کنندگان این گزارش از گروه «اینفی» به عنوان قدیمی ­ترین تیم هکری ایران نام برده ­اند که از سال ۲۰۰۷ تاکنون فعال بوده و حمله به مخالفان جمهوری اسلامی و نفوذ به رسانه­ های مخالف و اماکن دیپلماتیک را (در خارج و داخل) در دستور کار داشته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات