تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1400 - 19:02
کد خبر : 6922

بهارِ خشک بورس

بهارِ خشک بورس

شاخص کل بورس امروز شنبه ۱۴فروردین‎ماه ۱۴۰۰ با کاهش بیشتر از ۱۱هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد جای گرفت.   دومین هفته معاملاتی سال هم با فشارعرضه قابل توجه آغاز و در ادامه هم غلبه عرضه بر تقاضا حفظ شد.   به گزارش ایران مامن، صف فروش نزدیک به ۴۵۰ نماد

شاخص کل بورس امروز شنبه ۱۴فروردین‎ماه ۱۴۰۰ با کاهش بیشتر از ۱۱هزار واحدی در عدد یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد جای گرفت.

 

دومین هفته معاملاتی سال هم با فشارعرضه قابل توجه آغاز و در ادامه هم غلبه عرضه بر تقاضا حفظ شد.

 

به گزارش ایران مامن، صف فروش نزدیک به ۴۵۰ نماد آشکارا اوضاع نامساعد بورس را نشان می‌دهد و اجرای دامنه نامتقارن که منجر به از دست رفتن نقدشوندگی بازار شده، ذهن سهامداران را آزرده خاطر ساخته است.

 

نمادهای رانفور، حکشتی و سپ بیشترین تاثیر مثبت و نماد های فولاد، فملی و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. گروه مواد دارویی بیشترین ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران را به خود اختصاص داد.

 

در این فضا، زمزمه‌های احیای برجام در روزهای آینده به گوش می‌رسد. همچنین با نزدیک شدن به انتخابات، فضای اقتصادی کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است.

 

بسیاری می‌گویند در این شرایط، ادامه دادن دامنه نامتقارن به شیوه فعلی باید به سرعت متوقف شود زیرا حفظ ظاهرِ شاخص کل به قیمت از دست رفتن نقدشوندگی به هیچ وجه مطلوب سهامداران نبوده و اثر منفی بر اعتماد آنان گذاشته است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات