تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 22:32
کد خبر : 7138

اصلاح‌طلبان و توهمات «قبله عالم»

اصلاح‌طلبان و توهمات «قبله عالم»

پادشاهان ایران زمانی خود را «قبله عالم» و «سایه خدا روی زمین» و چه و چه می‌نامیدند. القصه این خوی خودمحوری و اعلی‌حضرتی اکنون و بعد از ۴۲سال شاخ و برگ یافته است.   در این میان، اصلاحاتی‌هایی که خود را پیشروترین جریان ضداستبداد در کشور و حلّال انواع مشکلات می‌دانند، بعضا واترقیده‌اند.   اخیرا

پادشاهان ایران زمانی خود را «قبله عالم» و «سایه خدا روی زمین» و چه و چه می‌نامیدند. القصه این خوی خودمحوری و اعلی‌حضرتی اکنون و بعد از ۴۲سال شاخ و برگ یافته است.

 

در این میان، اصلاحاتی‌هایی که خود را پیشروترین جریان ضداستبداد در کشور و حلّال انواع مشکلات می‌دانند، بعضا واترقیده‌اند.

 

اخیرا «محمدرضا عارف» در توئیتی با قطار کردن «ترین‌ها»، اصلاحات را «عقلانی‌ترین»، «کم‌هزینه‌ترین» و «ریشه‌دارترین» راهبرد عبور از مشکلات کشور قلمداد کرده است.

 

پیشتر آقازاده عارف از نظریه «ژن خوب» رونمایی کرد و در حالی که بسیاری انتظار داشتند رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با فرزندش برخورد کنند، عارف انتقادات را «افاضات» خواند؛ آن‌هم در زمانی که بخاطر پر کردن لیست امید مجلس و شورای شهر پایتخت از نورچشمی‌هایش هدف انتقادات درون‌جریانی قرار داشت. و اینگونه مشخص شد که ریشه ژن‌خوب‌پنداری را در کجا باید جست.

 

 

جالب اینکه «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران، در توئیتی همین سخنان عارف را به نظرسنجی گذاشته است و ۹۶ درصد از مردم نظری مخالف عارف داشته‌اند؛ اوضاعی که نشان می‌دهد دوران خودقبله‌عالم‌پنداری چه از سمت نظامیان باشد چه اصلاح‌طلبان و چه و چه به سرآمده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات